Blisko połowa studentów chce zarabiać 2,5 tys. zł w pierwszej pracy

Siedmiu na dziesięciu młodych odrzuci ofertę pracy, jeśli nie spełni ich oczekiwań finansowych, a wymagania mają dość wysokie.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Blisko połowa studentów chce zarabiać 2,5 tys. zł w pierwszej pracy

W Polsce studiuje 1,5 mln osób. Według szacunków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego do 2020 r. liczba ta zmniejszy się o 17 proc. Zgodnie z danymi Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości czterech na dziesięciu studentów jeszcze podczas nauki podejmuje pracę.

– Generacja Y będzie stanowiła większość siły roboczej w najbliższych pięciu latach – komentuje Petter Nylander, prezes Universum. – Z perspektywy działań employer brandingowych firmy, które spełniają oczekiwania generacji Y, będą miały przewagę w przyciąganiu, rekrutacji i zatrzymaniu pracowników – mówi Nylander.

Czym dla pokolenia Y jest praca? Według badania „Motywacje młodych 2015”, zorganizowanego przez firmę Bigram pod patronatem ogólnopolskich inicjatyw Global Management Challenge oraz Enactus, dla 67 proc. studentów najważniejszym aspektem są pieniądze. Właśnie potrzeby finansowe są głównym motywatorem jeśli chodzi o podjęcie pracy. 56 proc. młodych pracuje, ponieważ chce uczyć się i zbierać nowe doświadczenie, a 38 proc. dzięki pracy chce się usamodzielnić.

Wybór pracodawcy

Przy wyborze pracodawcy niemal połowa (48 proc.) igreków kieruje się prestiżem i pozycją firmy. Dla 41 proc. istotna jest możliwość zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, z kolei 38 proc. zwraca uwagę na wysokość wynagrodzenia oraz oferowane benefity.

– Kluczowym aspektem przy wyborze firmy jest marka pracodawcy, na ile jest rozpoznawalna na rynku, czy niesie ze sobą pewne doświadczenie, na którym można bazować i wiązać się z tą organizacją, wiedząc, że może nas ona wiele nauczyć. Nie możemy również zapominać o wynagrodzeniu – mówi Andrzej Borczyk, dyrektor personalny Microsoft Polska.

Studenci, planując karierę zawodową, są niemal jednomyślni: chcą się spełniać, realizować swoje zainteresowania, zachowywać równowagę między życiem zawodowym a prywatnym.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.