PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Bitwa o talenty potrwa. Przed rekruterami niemałe wyzwania

Employer branding, rekrutacja w sieci i mediach społecznościowych, chatboty, a może zupełnie coś nowego. Po jakie narzędzia będą sięgać HR-owcy, aby sprostać wyzwaniu i znaleźć pracowników? O tym dla PulsHR.pl opowiadają m.in. Joanna Malinowska-Parzydło (Younicorn), Anna Dudzińska (Velux), Piotr Dziwok (Shell Polska, ABSL), Katarzyna Cymerman (Microsoft), Piotr Wielgomas (Bigram).

- Rynek pracy zmienia się dynamicznie. Nie wiemy, jak będzie w przyszłości kształtował się poziom minimalnego wynagrodzenia i jak wpłynie na rynek. Przez ostatnie lata, na co wskazywali wszyscy pracodawcy, szczególnie trudno było pozyskać pracowników na stanowiska wykonawcze.

W Poczcie Polskiej mamy opracowaną strategię employer brandingową, w ramach której zakładamy wiele działań promujących markę Poczty Polskiej. Kształtujemy i utrzymujemy wizerunek Poczty Polskiej jako dobrego pracodawcy, pracodawcy pierwszego wyboru. W ciągu roku prowadzimy m.in. trzy akcje rekrutacji masowych: przed świętami Wielkanocnymi, Bożego Narodzenia i przed sezonem urlopowym. W ramach tych akcji zatrudniliśmy w 2019 roku około 9 tys. pracowników. Ta forma rekrutacji nam się sprawdziła i będziemy ten sposób zapełniania wakatów kontynuować w 2020 roku.

W tym roku rozpoczęliśmy działania z agencją reklamową, która nas wspiera w promowaniu ofert pracy do określonych grup, np. za pośrednictwem mediów społecznościowych, gdyż tak naprawdę rekrutacja przeniosła się obecnie do social mediów. Sięgamy również po inne rozwiązania, które też już się zakorzeniły w Poczcie Polskiej. To na przykład konkurs „Nagradzanie za polecanie”. Promuje on wśród naszych pracowników polecanie kandydatów do pracy. Konkurs cieszy się dużym zainteresowaniem. Początkiem 2018 roku odświeżyliśmy ten konkurs i według danych za 2018 – pozyskaliśmy dzięki niemu około 1,2 tys. osób do pracy. Wdrożyliśmy również program „Nagradzanie za wdrażanie”. Pracownicy, którzy pomagają nam wdrożyć do pracy nowo pozyskane osoby, otrzymują nagrody pieniężne. W Poczcie Polskiej pod kątem pozyskiwania kandydatów jesteśmy skuteczni, o czym świadczą liczby. Natomiast chcemy się skupiać – i taki mamy cel na 2020 rok – na działaniach wdrożeniowych nowych pracowników, po to, aby zmniejszyć fluktuację - mówi Agnieszka Grzegorczyk, dyrektor zarządzająca pionem kapitału ludzkiego w Poczcie Polskiej. (Fot. mat. pras.)

REKLAMA

     

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Bitwa o talenty potrwa. Przed rekruterami niemałe wyzwania

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • IMHO 2020-01-01 19:30:25

    Najwyższa pora zacząć podawać wysokość wynagrodzenia w ofertach pracy.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.