26-letni David Casarez stał przy ulicy w Mountain View w Kalifornii z własnoręcznie wykonanym transparentem. Nie prosił o pieniądze, ale o pracę, a chętnym rozdawał swoje CV.

Transparent głosił: „Bezdomny. Głodny sukcesu. Weź CV”. Jego zdjęcie zamieściła na Twitterze Jasmine Scofield, która zauważyła go, przejeżdżając samochodem. Wpis spotkał się z ogromnym zainteresowaniem - podano go dalej prawie 140 tys. razy. Od tego czasu David jest wprost zalewany ofertami pracy. Przestał je dokładnie liczyć, ale jest ich już ponad 200, w tym jedna od Google.
David Casarez skończył college i przez jakiś czas pracował w General Motors. Po trzech latach przeniósł się do Kalifornii, gdzie dostawał pojedyncze zlecenia na projektowanie stron internetowych jako freelancer. Niestety szybko skończyły mu się pieniądze. Przez ponad rok mieszkał w samochodzie, a później w parku.
Wyjście na ulicę z transparentem było punktem przełomowym w jego karierze.

Dolina Krzemowa - paradoksalnie - zmaga się z wielkim problemem bezdomności. San Diego, San Jose i San Francisco są w pierwszej dziesiątce miast USA z największą liczbą bezdomnych. 25 proc. z nich jako przyczynę wskazuje utratę pracy w na bardzo dynamicznym rynku. Znane są przypadki młodych pracowników, którzy sypiają w przyczepach kempingowych albo wynajmują jedno mieszkanie w kilkanaście osób, bo inaczej nie byliby w stanie spłacić kredytu studenckiego.


KOMENTARZE (0)