Media społecznościowe to ważne narzędzie komunikacyjne, które wspomaga employer branding i rekrutację. Jak podkreślają specjaliści, oferują one bogate możliwości segmentacji i przygotowywania komunikatów.

- Media społecznościowe mogą posłużyć do ciekawego opowiadania o przedsiębiorstwie i pracy w nim.
- Szukanie pracownika tą drogą to obecnie podstawa i konieczność. Facebook czy LinkedIn, który z założenia jest siecią kontaktów zawodowych, oferują dużo większe zasięgi i precyzyjniejsze targetowanie niż tradycyjne metody.
- Przykładów dobrze zrealizowanych kampanii wielokanałowych można znaleźć wiele. Jednym jest akcja rekrutacyjna prowadzona dla MetLife.
Według raportu Banku Światowego największym wyzwaniem dla Polski jest brak pracowników. Jak zauważa się w Barometrze Europejskiego Funduszu Leasingowego (EFL) grupa mikro-, małych i średnich firm, które obawiają się pogorszenia swojej sytuacji z powodu braku pracowników, jest co kwartał coraz liczniejsza. Potwierdza to diagnozę Banku Światowego.
Bezrobocie w grudniu 2019 r. wyniosło 5,2 proc. i w porównaniu do miesiąca poprzedniego wzrosło o 0,1 punktu procentowego, jednak te wahania są sezonowe i nie zmieniają sytuacji. Tak niskiego wskaźnika stopy nie było od 30 lat. Polska jest rynkiem pracownika. Powoduje on, iż potencjalny kandydat wymaga o wiele więcej niż kiedyś. Oprócz tego, że chce być zadowolony z pensji, przy wyborze pracodawcy kieruje się również wyznawanymi przez firmę wartościami oraz liczy na atmosferę nastawioną na wsparcie i rozwój oraz przyjacielskie, transparentne relacje.
- Social media to klucz do nowoczesnego employer brandingu i rekrutacji. Np. Facebook daje możliwości skutecznego, szybkiego dotarcia do milionów kandydatów z treściami budującymi wizerunek firmy - wyjaśnia kontekście poszukiwania kandydatów Norbert Kilen, dyrektor ds. strategii i partner w On Board Think Kong. - Mamy też bogate możliwości segmentacji i przygotowywania komunikatów np. dla grup reprezentujących różne postawy. Z kolei własny blog to możliwość poszerzenia opowieści o firmie, odpowiedzi na zadawane pytania - mówi.
Portal rekrutacyjny jest jednak nadal na pierwszym miejscu


Słowa kluczowe
- Norbert Kilen
- On Board Think Kong
- Alicja Waśniewska
- MetLife
- rekrutacja
- Facebook Inc
- employer branding
- Bank Światowy
KOMENTARZE (0)