PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Banki zwalniają, zatrudniają i dobrze płacą. Paradoks?

• Banki planują masowe zwolnienia, ale jednocześnie prowadzą rekrutacje.
• Front office w bankach maleje, jednak nie kurczy się zapotrzebowanie na wyspecjalizowanych sprzedawców obsługujących klientów zamożnych i biznesowych.
• Jeśli z kolei chodzi o back office, to można zaobserwować wzrost zatrudnienia. Jednak i tu istnieją obszary, w których specjaliści są zwalniani.

Banki zwalniają, zatrudniają i dobrze płacą. Paradoks?
Następuje automatyzacja procesów. Z tego powodu front office banków zmniejsza się (Fot. pixabay)
REKLAMA

Banki ratują swoje wyniki, nie tylko podnosząc opłaty klientom. Cierpią również pracownicy banków. W 2016 roku ramach zwolnień grupowych z PKO BP ma odejść nawet 800 osób. Redukcję etatów w latach 2015-2020 zapowiedział także Bank BPH. Bez zwolnień nie obejdzie się też w BGŻ BNP Paribas. Na mocy porozumienia ze związkowcami z banku w ciągu dwóch lat ma odejść blisko 1,8 tys. osób.

Lawinę zwolnień w bankach potwierdzają również badania. Jak wynika z raportu „Monitor Bankowy” przygotowanego przez TSN Polska na zlecenie Związku Banków Polskich, aż 65 proc. badanych wskazuje, że w 2016 roku głównym źródłem zysku sektora bankowego będzie ograniczanie kosztów. Liczba placówek bankowych w tym roku zmaleje – tak uważa 72 proc. A co za tym idzie, część pracowników straci pracę – tego spodziewa się 84 proc. badanych bankowców.

Czytaj też: Bankowe fuzje to bankowe zwolnienia

Czy rzeczywiście prognozy i nastroje w bankach są aż tak złe? Sebastian Sala, team manager Antal Banking & Insurance, uspokaja. Z badań Antal Global Snapshot nie wynika, że skala zwolnień jest aż tak duża. Na chwilę obecną zatrudnienie redukuje 19 proc. pracodawców z sektora bankowego. Tyle samo planuje zwolnienia w najbliższym kwartale.

Z kolei aż 66 proc. zapowiada rekrutacje. Przykładowo w banku PKO BP, który ma w planach zwolnienie 800 osób, liczba personelu w 2016 r. nie zmniejszy się ze względu na nowe przyjęcia.

– Banki zwalniają, ale prowadzą też rekrutacje. Z jednej strony następuje automatyzacja procesów. Przykładem jest Citi Handlowy, którego sieć placówek stacjonarnych skurczyła się, ale powstały mobilne jednostki. Tego typu działania powodują, że front office banków zmniejsza się. Dotyczy to nie tylko pracowników oddziałów, ale również zespołów sprzedaży telefonicznej. W tych obszarach obserwujemy stałe zmniejszanie się liczby miejsc pracy – mówi Sala.

Warto zaznaczyć, że pomimo tego, iż front office maleje, to jednak nie kurczy się zapotrzebowanie na wyspecjalizowanych sprzedawców obsługujących klientów zamożnych i biznesowych.

– W tym obszarze prowadzone są rekrutacje i to właśnie tutaj mamy do czynienia z rynkiem pracownika. Zapotrzebowanie na tego rodzaju specjalistów jest wysokie, dlatego też można powiedzieć, że to kandydaci dyktują warunki – komentuje Sebastian Sala.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Banki zwalniają, zatrudniają i dobrze płacą. Paradoks?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.