PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Bank JPMorgan Chase testuje rekrutację za pomocą gier wideo

Bank JPMorgan Chase testuje nabór pracowników za pomocą neuronaukowych gier wideo start-upu Pymetrics. Mają być one pomocne przy rekrutacji kandydatów z niewielkim doświadczeniem na stanowiska niższego szczebla, np. stażystów - podał 18 marca Reuters.

  • Autor: PAP/GP
  • 18 mar 2019 16:27
Bank JPMorgan Chase testuje rekrutację za pomocą gier wideo
Według agencji Reutera duże firmy zaczynają używać nowych technologii w procesach rekrutacyjnych, by zapewnić ich bezstronność. (fot. PTWP)
REKLAMA

- Technologia gier Pymetrics pozwala na badanie możliwości społecznych, poznawczych i zachowania potencjalnych pracowników. Sprawdzana jest m.in. uwaga, pamięć i poziom altruizmu - podkreślił w wywiadzie specjalista ds. rekrutacji JPMorgan Matt Mitro.

- Platforma bada cechy kandydatów i porównuje je z wykazywanymi przez cenionych pracowników firmy. To pozwala wybierać stażystów w oparciu o dane, w większym stopniu niż tradycyjne procesy selekcji. Nowy sposób rekrutacji ma też pomóc zapewnić różnorodność pracowniczą - przekonywał ekspert kadrowy banku.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W ostatnich miesiącach na całym świecie setki pracowników niższego szczebla banku grało we wskazane gry, w celu stworzenia porównawczej bazy danych umiejętności dla osób aplikujacych na różne stanowiska.

Czytaj też: E-sport: Szybka emerytura i co dalej?

Badania pilotażowe zostaną wykorzystane przy selekcji stażystów na 2020 rok na terytorium USA, choć będą tylko jednym z paru elementów rekrutacji.

Mitro ocenił, że najlepszym wskaźnikiem dopasowania pracownika do stanowiska nadal pozostaje historia zatrudnienia, o co jednak trudno w przypadku osób, które niedawno zakończyły edukację i dopiero rozpoczynają karierę zawodową.

Według agencji Reutera duże firmy zaczynają używać nowych technologii w procesach rekrutacyjnych, by zapewnić ich bezstronność. Systemy te mogą np. skanować opinie o wydajności pracownika, szukając podświadomej tendencyjności w ocenach, czy monitorować publikowane ogłoszenia o pracy, które mogą być obarczone frazami zniechęcającymi określoną grupę osób do zgłaszania się.

Wśród innych klientów Pymetric znajdują się koncerny Unilever i Accenture - wynika z informacji na oficjalnej stronie start-upu.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Bank JPMorgan Chase testuje rekrutację za pomocą gier wideo

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.