PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Bank ING przyznaje. Mamy problem z IT i w małych miejscowościach. Ale marka pomaga

- Sektor bankowości jeszcze nie jest atrakcyjny dla młodych, ponieważ jako branża nie pokazaliśmy, że praca w banku może być równie interesująca jak praca w firmie technologicznej. To wyzwanie, nad którym obecnie pracujemy - mówi Maja Chabińska-Rossakowska, dyrektor pionu HR w ING Banku Śląskim.

Bank ING przyznaje. Mamy problem z IT i w małych miejscowościach. Ale marka pomaga
- Młodzi ludzie, wstępujący na rynek pracy, niczym nie różnią się od starszych kolegów. Są tak samo wymagający, otwarci i bezpośredni - ocenia Maja Chabińska-Rossakowska, dyrektor pionu HR w ING Banku Śląskim (Fot. PTWP)
REKLAMA

ING Bank Śląski przechodzi transformację. Od trzech lat realizuje strategię „Think forward”. Zmieniacie się dla młodych?

Maja Chabińska-Rossakowska, dyrektor pionu HR w ING Banku Śląskim: - Rzeczywiście zmieniamy się zarówno wizualnie, jak i strukturalnie. Nie robimy tego jednak ze względu na młodych. Dla nas potencjalnym pracownikiem jest każdy człowiek, który posiada właściwy zestaw kompetencji i „orange kod”, czyli odpowiedni system wartości, który jest częścią DNA naszej firmy. Chcemy, aby cały zespół był zadowolony z pracy. Myślę, że każdy człowiek – bez względu na wiek - lubi przyjazną i sprawną komunikację, wpływ na podejmowane decyzje czy wsparcie ze strony współpracowników i przełożonego.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Ale wyzwania rekrutacyjne przed ING są duże.

- Wyzwaniem na pewno jest pozyskanie dobrych specjalistów IT, gdzie rynek pracy jest wydrenowany. Mierzymy się również z brakiem kompetencji w małych miejscowościach, w których nie ma ośrodków akademickich i trudno znaleźć odpowiednich pracowników. Wydaje mi się jednak, że nasze kłopoty są mniejsze niż w innych firmach. Marka ING jest bardzo silna. Jesteśmy w gronie Top Employers. Kojarzymy się ze stabilną marką, której można zaufać. Zdecydowanie wspiera to nasze procesy rekrutacyjne.

Millenialsi wkrótce zdominują rynek pracy. Według badania Deloitte do 2025 r. aż 75 proc. pracowników będzie stanowić pokolenie Y, dla którego banki nie są atrakcyjnym pracodawcą.

- Sektor bankowości jeszcze nie jest atrakcyjny dla młodych, ponieważ jako branża nie pokazaliśmy, że praca w banku może być równie interesująca jak praca w firmie technologicznej. To wyzwanie, nad którym obecnie pracujemy. Staramy się pokazać młodym, że w banku można przeżyć fantastyczną przygodę. Wnętrza naszych biur nie różnią się wiele od wnętrz spółek IT, a nowoczesnych metod pracy mogą nam pozazdrościć firmy z różnych branż. Z kolei placówki bankowe, w dużej mierze oparte są na nowoczesnej technologii.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: Bank ING przyznaje. Mamy problem z IT i w małych miejscowościach. Ale marka pomaga

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Franz 2018-10-17 16:36:36

    Slodko i pieknie :) A Pani krazy w gwiazdach czy galaktykach ?

  • Uhu 2017-07-08 22:18:11

    Nawet multisportu nie mają. Nic a nic. Na dzień dobry każą płacić za parking 225zl miesięcznie za wiatę. Jedyny benefit to dostęp do aż 4 lekarzy w Medicover. Gorzej niż biedronka. Tam chociaż mają ubezpieczenie na życie.

  • Ujawnionu 2017-07-07 13:10:45

    Hehe. O to mówi kobieta, ktora dołączyła do banku niedawno, by zaprowadzić czystki;) hehe. Czemu nie mówi o grupowych zwolnieniach? O tym, że ludzie patrzą na siebie wilkiem, że nikt Ci nie odpowiada rano na cześć? Ze donosicielstwo jest na porządku dziennym i jest nagradzane? Czemu nie mówi, że pensja doradców tych niesamowicie technologicznych, a którzy mają w celach wciskanie klientom produktów banku mają pensje niższe niż kasjer w Lidlu czy Biedronce? Czemu nie mówi, że ludzie siedzą po godzinach i nikt im za to nie płaci? Czemu mówi o top employees nagrodzie, która się kupuje i 99proc korporacji ją ma?

REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA