PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Badanie KPMG: Aktywizacja zawodowa powinna być dopasowana do potrzeb młodych

• Staż, dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej oraz szkolenia to narzędzia aktywizacji, które zdaniem pracowników powiatowych urzędów pracy są najbardziej dostosowane do potrzeb młodych bezrobotnych.

• Bezrobotni wyrażają podobne opinie, jednocześnie blisko połowa z nich sygnalizuje konieczność rozszerzenia oferty dostępnych narzędzi i zwiększenia możliwości ich dopasowania do indywidualnych potrzeb.

• Zmiana podejścia może się opłacić, bo 65 proc. młodych osób bezrobotnych, które skorzystały z narzędzi aktywizacyjnych i podjęły pracę, zostało zatrudnionych na podstawie umowy o pracę.

  • Autor: jk
  • 9 lut 2017 11:18
Badanie KPMG: Aktywizacja zawodowa powinna być dopasowana do potrzeb młodych
W badaniu KPMG młodzi bezrobotni zgodnie wskazywali na konieczność rozszerzenia oferty oraz lepszego zindywidualizowania w przydzielaniu konkretnych narzędzi aktywizacyjnych (oba aspekty uzyskały ponad 43 proc. wskazań). (Fot. Pixabay)
REKLAMA

W wielu krajach Europy bezrobocie wśród osób młodych osiąga niepokojące rozmiary, przekraczając nawet 50 proc. Statystki wskazują również, że osoby w wieku 18-34 stanowią aż 52 proc. wszystkich obywateli naszego kraju rozważających emigrację. Jednocześnie mamy do czynienia ze znacznym już odsetkiem osób o charakterystyce określanej skrótem NEET (ang. „not in employment, education or training”), czyli osób biernych, zarówno pod kątem zawodowym, jak i edukacyjnym.

W tym kontekście skuteczne wprowadzanie osób młodych na rynek pracy, ich rozwój i utrzymanie na tym rynku, nabiera kluczowego znaczenia. Pomagać w tym powinny skuteczne metody aktywizacji zawodowej osób młodych, odpowiednie programy i kierunki nauczania oraz edukacja pracodawców.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Staż najpopularniejszym narzędziem aktywizacyjnym

Z badania przeprowadzonego przez KPMG wśród pracowników urzędów pracy wynika, że narzędziem cieszącym się największą popularnością wśród młodych bezrobotnych, jest staż (99 proc.). Zdaniem urzędników młodzi często korzystają także z dofinansowania podejmowania działalności gospodarczej (78 proc.) oraz bonów stażowych i szkoleń (ponad 70 proc.).

Jednocześnie respondenci wskazywali na wysoki poziom dopasowania powyższych narzędzi do grupy wiekowej, wysoką skuteczność, uniwersalność oraz cenną możliwość zdobycia doświadczenia, którą oferują.

- Wybór osób bezrobotnych odzwierciedla opinię wyrażane przez większość pracowników urzędów pracy – staż w dużym stopniu otwiera młodym osobom drogę na rynek pracy i pozwala utrzymać lub zdobyć nowe zatrudnienie po jego odbyciu. Jest to niewątpliwie także rezultat aktywnego działania pracowników urzędów pracy, ukierunkowujących młode osoby na tę formę aktywności. Młodzi ludzie zdają sobie także sprawę z konieczności obycia ze środowiskiem pracy. Jednocześnie aż 93 proc. osób bezrobotnych uważa, że najbardziej dostosowanym do ich potrzeb narzędziem aktywizacyjnym jest dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej – mówi Mirosław Proppé, partner, szef zespołu doradczego dla administracji publicznej i infrastruktury w KPMG w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Badanie KPMG: Aktywizacja zawodowa powinna być dopasowana do potrzeb młodych

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.