PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Badanie eRecruiter. Ponad połowa specjalistów pozytywnie ocenia pracę rekruterów

Kandydaci coraz lepiej oceniają pracę rekruterów. Jednak ich oczekiwania rosną. 9 na 10 kandydatów oczekuje od pracodawców szczerego i rzetelnego przedstawiania warunków pracy, 7 na 10 – przekazywania informacji zwrotnej o powodach odrzucenia ich aplikacji, a prawie tyle samo – podawania w ogłoszeniach informacji o wynagrodzeniu. Takie wnioski płyną z 5. edycji raportu „Candidate Experience w Polsce”, przygotowanego przez eRecruiter.

  • Autor:KDS
  • 1 paź 2019 20:00
Badanie eRecruiter. Ponad połowa specjalistów pozytywnie ocenia pracę rekruterów
Aż 68 proc. badanych specjalistów, którzy wynieśli negatywne wrażenia z procesu rekrutacyjnego, nie zaaplikuje ponownie do tej samej firmy. Fot. materiały prasowe
REKLAMA
  • Internetowa platforma eRecruiter opublikowała najnowsze wyniki badania Candidate Experience w Polsce.
  • Dowiemy się z nich, że co drugi kandydat uważa, że pracodawcy dbają o dobre relacje z osobami aplikującymi.
  • Tyle samo kandydatów przyznaje, że chciałoby stałego kontaktu z rekruterem.

Jak wynika z raportu eRecruiter, pracodawcy coraz lepiej radzą sobie z budowaniem candidate experience – czyli dobrych relacji z kandydatami. W najnowszej edycji badania ponad połowa specjalistów (51 proc.) oceniła, że firmy dbają o pozytywne relacje z potencjalnymi pracownikami. Jeszcze dwa lata temu podobnie uważał tylko mniej niż co trzeci kandydat (30 proc.). Można więc zauważyć wyraźną poprawę w zakresie postrzegania przez Polaków działań rekrutacyjnych polskich firm. To także efekt zmieniającej się świadomości specjalistów HR. Coraz głośniej mówi się bowiem o oczekiwaniach kandydatów oraz wpływie działań rekrutacyjnych na wizerunek firmy.

Co więcej, jak wynika z raportu brak działań w tym zakresie może sporo kosztować. Aż 68 proc. badanych specjalistów, którzy wynieśli negatywne wrażenia z procesu rekrutacyjnego, nie zaaplikuje ponownie do tej samej firmy. Co równie ważne, ponad połowa (55 proc.) podzieli się swoją opinią o pracodawcy z rodziną lub znajomymi z branży.

- To jednak nie wszystko. Działania rekrutacyjne mogą mieć także istotny wpływ na ogólny wizerunek firmy. 1 na 5 badanych, którzy mieli negatywne doświadczenia podczas procesu rekrutacji deklaruje, że przestanie kupować produkty lub usługi tej firmy, a 65 proc. zmieni nastawienie do marki. To między innymi także dlatego o budowie candidate experience powinno się mówić jako o jednym z kluczowych celów biznesowych dla wielu organizacji w Polsce. Firmy coraz lepiej radzą sobie z tym obszarem, muszą jednak stale dbać o jego dalszy rozwój, aby sprostać oczekiwaniom kandydatów. Candidate experience nie może być tylko domeną działów rekrutacji. Aby osiągnąć sukces, potrzebne jest zaangażowanie całej organizacji - mówi Julia Urbańska, marketing & customer experience senior manager w eRecruiter.

Jest dobrze, ale zawsze może być lepiej

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Badanie eRecruiter. Ponad połowa specjalistów pozytywnie ocenia pracę rekruterów

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • "Specjalista" 2019-10-03 13:01:42

    Co to za specjaliści brali udział w badaniu? Jaki był ich dobór i jaka próba? Czy badania były realizowane na reprezentatywnej grupie?

  • IMHO 2019-10-02 17:38:29

    Wysokość wynagrodzenia to pierwsza informacja jakiej szukam w ofercie pracy. Jeżeli jej nie ma to nie czytam i nie odpowiadam na ofertę.

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.