PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Badanie eRecruiter. Ponad połowa specjalistów pozytywnie ocenia pracę rekruterów

  • Katarzyna Domagała-Szymonek
    KDS
  • 1 paź 2019 20:00

Kandydaci coraz lepiej oceniają pracę rekruterów. Jednak ich oczekiwania rosną. 9 na 10 kandydatów oczekuje od pracodawców szczerego i rzetelnego przedstawiania warunków pracy, 7 na 10 – przekazywania informacji zwrotnej o powodach odrzucenia ich aplikacji, a prawie tyle samo – podawania w ogłoszeniach informacji o wynagrodzeniu. Takie wnioski płyną z 5. edycji raportu „Candidate Experience w Polsce”, przygotowanego przez eRecruiter.

Badanie eRecruiter. Ponad połowa specjalistów pozytywnie ocenia pracę rekruterów
Aż 68 proc. badanych specjalistów, którzy wynieśli negatywne wrażenia z procesu rekrutacyjnego, nie zaaplikuje ponownie do tej samej firmy. Fot. materiały prasowe
REKLAMA
  • Internetowa platforma eRecruiter opublikowała najnowsze wyniki badania Candidate Experience w Polsce.
  • Dowiemy się z nich, że co drugi kandydat uważa, że pracodawcy dbają o dobre relacje z osobami aplikującymi.
  • Tyle samo kandydatów przyznaje, że chciałoby stałego kontaktu z rekruterem.

Jak wynika z raportu eRecruiter, pracodawcy coraz lepiej radzą sobie z budowaniem candidate experience – czyli dobrych relacji z kandydatami. W najnowszej edycji badania ponad połowa specjalistów (51 proc.) oceniła, że firmy dbają o pozytywne relacje z potencjalnymi pracownikami. Jeszcze dwa lata temu podobnie uważał tylko mniej niż co trzeci kandydat (30 proc.). Można więc zauważyć wyraźną poprawę w zakresie postrzegania przez Polaków działań rekrutacyjnych polskich firm. To także efekt zmieniającej się świadomości specjalistów HR. Coraz głośniej mówi się bowiem o oczekiwaniach kandydatów oraz wpływie działań rekrutacyjnych na wizerunek firmy.

Co więcej, jak wynika z raportu brak działań w tym zakresie może sporo kosztować. Aż 68 proc. badanych specjalistów, którzy wynieśli negatywne wrażenia z procesu rekrutacyjnego, nie zaaplikuje ponownie do tej samej firmy. Co równie ważne, ponad połowa (55 proc.) podzieli się swoją opinią o pracodawcy z rodziną lub znajomymi z branży.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- To jednak nie wszystko. Działania rekrutacyjne mogą mieć także istotny wpływ na ogólny wizerunek firmy. 1 na 5 badanych, którzy mieli negatywne doświadczenia podczas procesu rekrutacji deklaruje, że przestanie kupować produkty lub usługi tej firmy, a 65 proc. zmieni nastawienie do marki. To między innymi także dlatego o budowie candidate experience powinno się mówić jako o jednym z kluczowych celów biznesowych dla wielu organizacji w Polsce. Firmy coraz lepiej radzą sobie z tym obszarem, muszą jednak stale dbać o jego dalszy rozwój, aby sprostać oczekiwaniom kandydatów. Candidate experience nie może być tylko domeną działów rekrutacji. Aby osiągnąć sukces, potrzebne jest zaangażowanie całej organizacji - mówi Julia Urbańska, marketing & customer experience senior manager w eRecruiter.

Jest dobrze, ale zawsze może być lepiej

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Badanie eRecruiter. Ponad połowa specjalistów pozytywnie ocenia pracę rekruterów

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • "Specjalista" 2019-10-03 13:01:42

    Co to za specjaliści brali udział w badaniu? Jaki był ich dobór i jaka próba? Czy badania były realizowane na reprezentatywnej grupie?

  • IMHO 2019-10-02 17:38:29

    Wysokość wynagrodzenia to pierwsza informacja jakiej szukam w ofercie pracy. Jeżeli jej nie ma to nie czytam i nie odpowiadam na ofertę.

REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA