×

Subskrybuj newsletter
pulshr.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
PARTNERZY PORTALU

Badanie Candidate Experience: Tylko co siódma firma sprawdza opinie kandydatów na temat rekrutacji

  • Justyna Koc
    jk
  • 21 sie 2017 13:41

Rekruterzy są przywiązani do ilościowych wskaźników podczas naboru. Może wynikać to m.in. z łatwości ich interpretacji i prezentowania. Natomiast to jakościowe mierniki pokazują efektywność rekrutacji.

Badanie Candidate Experience: Tylko co siódma firma sprawdza opinie kandydatów na temat rekrutacji
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 23 września 2022
REKLAMA
Europejski Kongres Gospodarczy
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.

• Czas rekrutacji (59 proc.) oraz liczba aplikacji nadesłanych na ofertę pracy (56 proc.) to główne mierniki oceny efektywności procesu zatrudnienia pracownika - wynika z 4. edycji badania „Candidate Experience” przeprowadzonego przez eRecruiter i Great Digital.

• Jakość aplikacji była ważna tylko dla co trzeciego specjalisty HR i została wskazana dopiero jako szósty istotny wskaźnik.

• Niestety, tylko 14 proc. przedsiębiorców pyta kandydatów o opinię na temat przeprowadzonej rekrutacji.

Eksperci eRecruiter zwracają uwagę, że przywiązanie rekruterów do ilościowych wskaźników może wynikać m.in. z łatwości ich interpretacji i prezentowania. Natomiast to jakościowe mierniki pokazują efektywność rekrutacji.

– Możemy zaryzykować tezę, że przedsiębiorca, który na opublikowaną ofertę pracy otrzymał kilkadziesiąt zgłoszeń, spośród których trudno wyłowić wartościowych kandydatów, nie przeprowadził optymalnego procesu rekrutacji. Natomiast firma szukająca specjalisty o wąskich kwalifikacjach, która otrzymała kilka dobrych jakościowo życiorysów, z procesem poradziła sobie bardzo dobrze. Te dwa skrajne przykłady pokazują, że ilościowe podejście do rekrutacji może dawać błędny obraz jej efektywności. Idealna sytuacja to taka, w której odpowiedni kandydat zostaje zatrudniony w momencie, kiedy potrzebuje tego biznes. Jest to możliwe dzięki odpowiedniej współpracy rekrutera, przedstawiciela działu biznesowego i coraz częściej specjalisty ds. wizerunku pracodawcy. Rezultat takiej kooperacji nie powinien jednak być definiowany przez przejrzenie „setek CV”, ale sprawdzenie, czy w rekrutacji wzięli udział kandydaci odpowiadający profilowi stanowiska – mówi Julia Urbańska, marketing manager w eRecruiter.

W rekrutacji czas ma pierwszorzędne znaczenie

Według przeprowadzonego badania, najpopularniejszym miernikiem efektywności rekrutacji jest czas procesu rekrutacyjnego od zlecenia do zatrudnienia pracownika (59 proc. wskazań). Na drugim miejscu znajduje się liczba otrzymanych aplikacji na dane stanowisko (56 proc.), a na trzecim czas, na jaki pracownik związuje się z firmą (44 proc.).

Kolejnymi istotnymi miernikami są liczba uzyskanych aplikacji z poleceń pracowników (41 proc.) oraz koszt rekrutacji (40 proc.). Jakość spływających życiorysów została wskazana dopiero na szóstym miejscu przez 39 proc. specjalistów HR.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Badanie Candidate Experience: Tylko co siódma firma sprawdza opinie kandydatów na temat rekrutacji

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl


REKLAMA