Automatyzacja w HR: Jak bardzo nowoczesna technologia wpływa na pracę HR-owca?

Wpływ nowoczesnej technologii i automatyzacja procesów są coraz bardziej odczuwalne w branży HR. Jak bardzo zmieni się praca specjalistów ds. personalnych?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Automatyzacja w HR: Jak bardzo nowoczesna technologia wpływa na pracę HR-owca?

• Nowoczesne technologię dają się we znaki w branży HR, np. podczas rekrutacji.

• Coraz większy wpływ mają także na komunikację wewnętrzną. 

• Z jednej strony nowoczesne technologie to liczne ułatwienia dla HR-owców, z drugiej strony to spore wyzwanie.

• Specjaliści muszą nie tylko obserwować technologiczne trendy, ale również rozwijać kompetencje - najsłabsi odpadną.

Nowoczesne technologie niewątpliwie mają wpływ na pracę HR-owca. Przede wszystkim pozwalają zaoszczędzić cenny czas.

- Automatyzacja i nowe narzędzia w największym stopniu zmienią czas pracy i trwania poszczególnych procesów oraz strukturę obowiązków. Z ostatnich badań wynika bowiem, że w tygodniu pracy aż 14 godzin może zostać zautomatyzowanych, dzięki czemu rekruterzy i zespoły HR będą mogły skupić się na bardziej strategicznych aspektach swojej pracy – wyjaśnia Mateusz Wójtowicz, executive manager zespołu sales & marketing w Devire.

Nowoczesna rekrutacja

Jednym z obszarów, który zmienia się pod wpływem technologii, jest rekrutacja. HR-owcy stosują technologię na przykład do wstępnego selekcjonowania nadesłanych aplikacji pod kątem zgodności z profilem poszukiwanego pracownika.

- Każdy rekrutujący wie, że poprzez portale internetowe nadchodzą dziesiątki, jeśli nie setki aplikacji, spośród których wiele całkowicie nie odpowiada poszukiwanemu profilowi. Dzięki użyciu automatyzacji możliwe będzie wyłuskanie tych, które realnie mogą odpowiadać na potrzeby kandydatów. Przykładowo, aby odsiać wszystkich pracowników, którzy mają mniej niż 3 lata doświadczenia na danym stanowisku, nie trzeba będzie samemu czytać wszystkich życiorysów – mówi Anna Wicha, dyrektor generalny Adecco Poland.

Technologie i automatyzacja mogą również poprawić doświadczenie kandydata związane z rekrutacją. Jest to szczególnie ważne w dobie rynku pracownika. – Automat może odpowiadać na zgłoszenia oraz na bieżąco informować kandydatów na temat etapu rekrutacji – dodaje Wicha.

To jednak nie wszystko. – Sterowane głosowo chaty, pozyskiwanie kandydatów przy wykorzystaniu marketing automation, ocena dopasowania profili oparta o machine learning, automatyzacja w umawianiu spotkań czy video interviewing – brzmią niczym elementy fabuły filmu science fiction, ale nic bardziej mylnego – to wszystko staje się częścią naszej rzeczywistości – wymienia Mateusz Wójtowicz.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.