PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Automatyzacja pracy: Sztuczna inteligencja w HR to nie tylko roboty

• Chcąc podnieść produktywność i utrzymać tendencję wzrostową, przedsiębiorstwa powinny postawić na technologie, zwłaszcza te do automatyzacji pracy, ze sztuczną inteligencją na czele.
• Co więcej, nie chodzi tylko o roboty, które mogą pracować w fabrykach, ale przede wszystkim o rozwiązania programowe, np. chatboty działające w biurze obsługi klienta.

  • Autor: jk
  • 20 lut 2017 11:59
Automatyzacja pracy: Sztuczna inteligencja w HR to nie tylko roboty
Za sprawą rozwiązań SI i mechanizmów automatyzujących pracę, specjaliści ds. HR zyskają przydatne funkcje ułatwiające rozpoznawanie potrzeb pracowników i zapewnianie im odpowiedniego wsparcia. (Fot. Fotolia)
REKLAMA

Jak informuje McKinsey&Company w raporcie „5 zadań dla Polski”, w nadchodzących latach przyjdzie nam zmierzyć się z wyzwaniami demograficznymi. Rynek pracy skurczy się, bo liczba osób w Polsce w przedziale wiekowym 15-59 lat może znacząco się zmniejszyć – do roku 2025 nawet o 2,7 mln. To obniżyłoby stosunek osób w wieku produkcyjnym do całej populacji o ok. 59 proc.

Podobnie sytuacja wygląda w odniesieniu globalnym – rodzi się mniej ludzi, a jednocześnie rośnie średnia długość życia. I tak, w innym raporcie McKinsey czytamy, że gospodarkę czeka nie wzrost, lecz spadek na poziomie globalnym, nawet o ok. 50 proc. w najbliższych 50 latach.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Chcąc podnieść produktywność i utrzymać tendencję wzrostową, przedsiębiorstwa powinny postawić na technologie, zwłaszcza te do automatyzacji pracy, ze sztuczną inteligencją na czele.

Jak sztuczna inteligencja może pomóc?

Sztuczna inteligencja (SI) w dużym stopniu sprawdzi się w zarządzaniu organizacją, a zwłaszcza w działach HR. Wynika to z faktu, że HR najczęściej odpowiada za angażowanie, utrzymywanie, zatrudnianie i rozwój personelu. Za sprawą rozwiązań SI i mechanizmów automatyzujących pracę, specjaliści ds. HR zyskają przydatne funkcje ułatwiające rozpoznawanie potrzeb pracowników i zapewnianie im odpowiedniego wsparcia.

SI może pomóc szczególnie w następujących obszarach:

1. Dobór kandydatów

Obecnie ciągle zdarza się, że na wybrane stanowiska pracy zgłaszają się osoby, które nie mają wymaganych kompetencji i nie spełniają oczekiwań. Dzięki wykorzystaniu SI, osoby zainteresowane danym stanowiskiem mogą skontaktować się przez chatbota danej firmy (działającego np. w komunikatorze Facebook Messenger) i upewnić się, że faktycznie warto aplikować.

Na przykład kandydat może napisać, że spełnia wszystkie wymagania, ale chciałby pracować zdalnie i czy firma dopuszcza taką możliwość. Pytanie zada chatbotowi i uzyska automatyczną odpowiedź. Wystarczy, że dział HR wcześniej przygotuje listę najczęściej stawianych pytań i odpowiedzi, by później zautomatyzować swoją pracę. Dodatkowo chatbot może udostępniać testy sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności, przeprowadzając w ten sposób pierwszą ocenę kandydatów.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Automatyzacja pracy: Sztuczna inteligencja w HR to nie tylko roboty

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.