-
- •27 wrz 2019 17:55
McDonald's wprowadził program „Apply Thru”, w ramach którego asystenci głosowi (Google Assistant i Amazon Alexa) pomogą kandydatom w pierwszej fazie rekrutacji.

Jak informuje serwis Theverge.com, McDonald's znalazł nowy sposób na rekrutację. Sieć postawiła na technologię. Kandydaci mogą aplikować za pomocą asystentów głosowych Google Assistant i Amazon Alexa w ramach programu "Apply Through". Wszystko po, aby stać się bardziej atrakcyjnym dla młodych.
Jak to działa? Kandydat musi odpowiedzieć na głos na kilka pytań, po czym otrzyma link SMS-em do formularza online, który musi wypełnić.
McDonald's zatrudnia w Polsce ponad 22 tys. osób. Co dziesiąty pracownik zatrudniony w restauracjach własnych sieci miał między 16 a 18 lat. Z kolei najmłodszy menedżer ma 19 lat.
- Jako jedna z nielicznych firm na rynku - zatrudniamy również pracowników młodocianych. W wielu lokalizacjach mamy stałe grupy takich pracowników, którzy wracają do nas w każde wakacje czy ferie. Obecnie nie musimy już nawet przeprowadzać specjalnej rekrutacji - młodociani i ich rodzice wiedzą, że mogą się zgłaszać, sami to robią. To fajne zarówno dla nas, jak i dla nich - my mamy dodatkowych pracowników w sezonach urlopowych, a młodzi dostają od nas duże wsparcie i mogą naprawdę szybko rozpocząć karierę zawodową - mówi w rozmowie z PulsHR.pl Renata Prys, dyrektor HR McDonald’s Polska.
Warto przypomnieć, że w 2018 r. McDonald’s ogłosił program „Szansa dla młodzieży” (Youth Opportunity), którego celem jest wsparcie 2 mln młodych osób w wejściu na rynek pracy. W ramach programu firma zobowiązuje się stworzyć do 2025 roku kursy przygotowujące do wejścia na rynek pracy, miejsca pracy oraz programy rozwojowe w miejscu pracy.


KOMENTARZE (1)