PARTNER PORTALU partner portalu

Amerykańskie media kuleją, ponieważ zwalniają redaktorów

O 30 proc. zmniejszyło się zatrudnienie w redakcjach amerykańskich gazet w porównaniu z rokiem 2000. Po raz pierwszy od 1978 r. zatrudnionych na etacie w redakcjach jest mniej niż 40 tys. osób.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Amerykańskie media kuleją, ponieważ zwalniają redaktorów

Zgodnie z raportem think tanku Pew Research Center przeprowadzonego w ramach Project for Excellence in Journalism (PEJ), cięcia w redakcjach w USA odbiły się na jakości informacji publikowanych w prasie i telewizji, a prawie 33 proc. badanych zrezygnowało z gazety lub stacji telewizyjnej ze względu na niską jakość prezentowanych materiałów.

Według raportu w 2006 r. 42 proc. dorosłych poniżej 30. roku życia regularnie śledziło lokalne programy informacyjne. W 2012 r. ich liczba spadła do 28 proc.

Dodatkowo 40 proc. materiałów nadawanych przez lokalne stacje telewizyjne dotyczy sportu, pogody i sytuacji na drogach. Wiedza na ten temat jest łatwo dostępna z innych źródeł, a to zapowiada dalsze pogorszenie się pozycji lokalnych telewizji.

Pew Research Center zauważa, że telewizje informacyjne coraz częściej pełnią rolę kanałów dyskusyjnych, a podczas kampanii prezydenckiej reporterzy tylko przekazują wypowiedzi kandydatów oraz członków partii zamiast wykorzystać je do szerszego omówienia danej sprawy. Problemem jest również ograniczenie wydatków na autorskie materiały i bezpośrednie relacje.

"Nie chodzi o to, czego ludzie oczekują, ale za co są gotowi zapłacić" - powiedział były szef ABC News David Westin. Jego zdaniem do rozwiązania pozostaje kwestia, czy odbiorcy uciekają, ponieważ media nie dostarczają im odpowiednich artykułów i programów, czy to właśnie ucieczka odbiorców powoduje pogorszenie jakości materiałów.

Jak wynika z raportu Pew Research Center, coraz więcej firm eksperymentuje z opłatami za wydania elektroniczne. 450 z 1380 gazet codziennych już wprowadziło albo zamierza wprowadzić płatny model subskrypcji ich materiałów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.