Amazon zdradza receptę na udaną rekrutację

Amazon zdradził, w jaki sposób dobiera pracowników. O zatrudnieniu decydują nie tylko rekruterzy. Wszystko dlatego, że najważniejsze jest dopasowanie kulturowe.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Amazon zdradza receptę na udaną rekrutację

Nowa siedziba Amazona będzie zlokalizowana w dwóch miejscach: w Long Island City w stanie Nowy Jork i w Cristal City w Północnej Virginii. Powstanie w niej 50 tys. nowych miejsc pracy. Jak wylicza serwis LinkedIn, liczba ta przekracza całkowite zatrudnienie w gigantach z listy Fortune 500, takich jak Kellogg, US Steel czy Facebook. Jak spółka zamierza sobie poradzić z tym wyzwaniem?

Amazon to drugi największy pracodawca w USA (wyprzedził go tylko WalMart). Założony w 1994 r, start-up przeobraził się w korporację zatrudniającą ok. 560 tys. pracowników na całym świecie. Wewnętrzny wzrost liczby pracowników w ostatnich latach przekroczył 20 proc.

Czytaj też: Dyrektor HR w Amazon Polska: Chcemy być pracodawcą pierwszego wyboru

Amazon ma więc doświadczenie, jeśli chodzi o masowe rekrutacje. Firma uchyliła rąbka tajemnicy jak udaje jej się kompletować zespół. Jak podaje serwis LinkedIn, w 1999 r. w szczytowym momencie rozwoju, spółka co tydzień ogłaszała nowe projekty e-commerce. Zapotrzebowanie na personel techniczny rosło. W krótkim czasie powstał więc program "bar keepers", zbudowany wyłącznie dla działu inżynierii oprogramowania. Amazon zidentyfikował 20 doświadczonych inżynierów, którzy pasowali do kultury organizacyjnej spółki. Następnie firma zaprosiła ich do udziału w kolejnych rekrutacjach. Współdecydowali oni, którzy kandydaci pasują do firmy. Menedżerowie ds. rekrutacji nie podejmowali decyzji samodzielnie – inżynierowie mogli zawetować wybór. Choć nazwa „bar keepers” nie przetrwała długo, to jednak koncepcja nadal funkcjonuje w Amazonie i jest nieustannie rozwijana. Obecnie rekruterów wspiera zespół ekspertów od wykrywania talentów.

Spółka Amazon potrzebowała wielu lat, aby dokładnie określić, czego oczekuje od nowych pracowników. W tej chwili obowiązuje 14 zasad, tzw. leadership principles, które opisują, czym powinien charakteryzować się kandydat. Wśród nich znajdują się m.in. nastawienie na klienta, postawa właścicielska, pomysłowość i uproszczenia, zdobywanie zaufania. Obecnie odnoszą się one do wszystkich pracowników firmy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.