Adam Wąsik: Ogłoszenie o pracę powinno zastąpić rozmowę rekrutacyjną

- Ogłoszenie o pracę powinno zastąpić rozmowę rekrutacyjną – taką tezę stawia Adam Wąsik, członek zarządu Goldenline.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Adam Wąsik: Ogłoszenie o pracę powinno zastąpić rozmowę rekrutacyjną

PODZIEL SIĘ


Autor: Michał Wroński

6 gru 2017 6:00


Jak podkreśla w rozmowie z PulsHR.pl Adam Wąsik, kandydaci oczekują dziś, że ogłoszenie o pracę będzie zawierać wszystkie te informacje, których chcieliby się dowiedzieć na rozmowie rekrutacyjnej. Jak tłumaczy, kandydaci dopuszczają możliwość, że stawka zaproponowana im przez prowadzącą nabór firmę będzie (w ich ocenie) zbyt niska i z tego powodu szkoda im czasu na przychodzenie na taką rozmowę.

- Według naszych badań prawie 60 proc. kandydatów oczekuje w ogłoszeniach informacji o wynagrodzeniu. Tymczasem jedynie 19 proc. pracodawców w Polsce publikuje w swoich ogłoszeniach takie informacje – mówi Wąsik. Podkreśla, że kandydaci oczekują również umieszczenia w ogłoszeniu informacji o tym, w jakim rytmie pracuje firma, jakie są godziny pracy, jaka jest forma zatrudnienia.

- Bardzo dobrze reagują też na twarz rekrutera, któremu mogą zadawać pytania, zaś w branży IT oraz inżynierii oczekują, żeby pokazać szefa, z którym będą pracować i od którego będą się mogli czegokolwiek nauczyć, wielkość firmy, sprzęt, na którym się pracuje i trochę opisać atmosferę - wylicza Wąsik. Jak podkreśla, przygotowanie takiej rozbudowanej oferty opłaca się jednak pracodawcom.

- Tego typu oferty zwiększają odzew o kilkadziesiąt procent – mówi Adam Wąsik.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

IMHO 2017-12-07 09:55:37

W jaki sposob ocenic czy poswiecac czas na rozmowe jezeli w ofercie nie podano wysokosci wynagrodzenia? Ja w takiej sytuacji nie wysylam nawet CV.

Elżbieta 2017-12-06 12:43:42

Proszę o wskazówki, w jaki sposób zbadać "przez ogłoszenie" poziom kompetencji kandydata? Środowisko HR powinno wpływać na świadomość kandydatów, chociażby przez wskazywanie celowości bezpośredniego kontaktu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.