5 kroków do dobrego ogłoszenia o pracę

Codziennie rynek pracy zasilany jest nowymi ogłoszeniami o pracę. Znaczącą większość stanowią ogłoszenia publikowane w internecie, jednak większość ofert niczym się nie wyróżnia. Jak to zmienić?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

5 kroków do dobrego ogłoszenia o pracę

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

27 lip 2016 10:17


Jak podaje największy serwis ogłoszeń pracy - w maju opublikowano 40 303 ogłoszeń o pracę, co oznacza wzrost liczby ofert pracy o 12 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w 2015 roku. O 73 proc. wzrosła liczba ogłoszeń o pracę w II kwartale 2016.

Ogłoszenia o pracę są i raczej nadal będą najpopularniejszym narzędziem, za pomocą którego pracodawcy komunikują się z potencjalnymi pracownikami. - To kluczowe, często jedyne narzędzie employer brandingowe, z którego korzysta niejedna firma - uważa Anna Arak, współzałożyciel LoveJob creative&interactive employer branding.

Jak napisać atrakcyjne ogłoszenie o pracę?

Jak wyjaśnia Arak, brief w języku marketingu i komunikacji to krótka informacja o projekcie, kampanii (zwykle strona A4) z zakreślonym kontekstem, główną myślą, grupą docelową, celami i miernikiem sukcesu. Analogicznie ogłoszenie rekrutacyjne jest więc odpowiedzią na te pytania, zaprezentowane atrakcyjnym językiem i dopełnione wizualnym pomysłem kreatywnym.

Czytaj też: Na świecie to chleb powszedni. W Polsce rekruterzy nie mówią o potencjalnych zarobkach

Badania wskazują, że ponad 70 proc. ankietowanych chętniej zaaplikuje na ofertę pracy firmy, która aktywnie zarządza marką pracodawcy. Blisko połowa ocenia, że firmy te bardziej dbają o swoich pracowników. W tym samym badaniu według 48 proc. respondentów firmy powinny komunikować markę pracodawcy głównie bezpośrednio w ofertach pracy. Dochodzimy więc do sedna sprawy. Co należy zatem zrobić tworząc własne ogłoszenie o pracę? Wyjść poza schemat. Jak? Oto wskazówki.

KROK 1: Sprawdź i oceń dostępne oferty pracy

- Wchodzę na jeden z popularnych portali z ogłoszeniami o pracę. Wybieram obszar i region. Naciskam enter. Skanuję wzrokiem nagłówki, czytam lead i znajduję kilka ogłoszeń, które mnie zainteresowały. Dodaję „do ulubionych” i otwieram jeden po drugim w zakładkach obok siebie - mówi Anna Arak. Jak wyjaśnia, w marketingu korzysta się z tzw. badań disaster check - bezpośredniego porównania konceptów reklam czy produktów przed klientami, uczestnikami badania.

- Możemy sprawnie ocenić wizerunek kilku pracodawców, którzy konkurują ze sobą o te same talenty, na tym samym rynku. Zachęcam do samodzielnego wykonania takiego „badania” - dodaje.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.