PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

10 zasad dobrego CV

CV można potraktować jak narzędzie marketingowe, które ma za zadanie zbudować określony wizerunek i przekonać rekrutera. Żeby było skuteczne, wystarczy trzymać się kilku zasad.

  • Autor:JP
  • 13 paź 2015 18:07
10 zasad dobrego CV
CV powinno być dopracowane zarówno od strony merytorycznej, jak i wizualnej. /Fot. sxc.hu
REKLAMA

Dla kandydata ubiegającego się o pracę CV to rodzaj wizytówki, która ma zainteresować potencjalnego pracodawcę, przekonać go do rozważenia danej kandydatury w procesie rekrutacji i zaproszenia kandydata na spotkanie.

Dlatego tak ważne jest, aby poświęcić czas na odpowiednie przygotowanie dokumentu. Z doświadczenia ekspertów LeasingTeam wynika, że trzymanie się kilku zasad przy tworzeniu CV wpływa na zwiększenie skuteczności tego narzędzia. Poniżej prezentujemy kilka z nich.

Logiczna struktura

CV powinno być przemyślanym dokumentem o logicznej strukturze, która pozwoli przekazać informacje w uporządkowany sposób.

W profesjonalnie przygotowanym dokumencie na pewno powinny znaleźć się takie informacje, jak: dane osobowe i kontaktowe, doświadczenie zawodowe, osiągnięcia, umiejętności, wykształcenie, znajomość języków, zainteresowania oraz klauzula ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych.

Wskazane informacje najlepiej wyodrębnić jako osobne części, aby rekruter mógł w łatwy sposób znaleźć informacje, których szuka.

- Opisując swoje doświadczenia warto stosować zasadę tzw. „odwróconej chronologii”, ponieważ potencjalnego pracodawcę zdecydowanie bardziej zainteresuje nasze ostatnie doświadczenie zawodowe niż to sprzed kilku lat. Ważne jest także dbanie o selekcję informacji. Rekrutera niekoniecznie musi interesować stan cywilny kandydata, ale już informacja o okresie czasu, w jakim pracował w danej firmie będzie dla niego bardzo istotna – komentuje Anna Kurczewska-Formela, kierownik działu rekrutacji w LeasingTeam.

CV zgodna z ogłoszeniem

Nie ma czegoś takiego jak uniwersalne CV, dlatego wysyłanie tej samej aplikacji na każde stanowisko może przynieść niezadowalające rezultaty. Zawsze należy zastanowić się, które z posiadanych kompetencji oraz doświadczeń zawodowych będą kluczowe na stanowisku, na które aplikujemy.

Przykładowo, jeśli chcemy rozwijać się na stanowisku specjalisty ds. HR i przy tym pracować w firmie z branży finansowej, zamieśćmy w swoim CV tylko te doświadczenia i umiejętności, które będą dla rekrutera podstawą do stwierdzenia, że odnajdziemy się w danej roli.

Podkreślenie cech pożądanych na danym stanowisku, czy wskazanie doświadczenia w realizacji określonych projektów, to dla rekrutera najlepszy dowód na to, że nie jesteśmy osobą przypadkową i uważnie zapoznaliśmy się z treścią ogłoszenia.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: 10 zasad dobrego CV

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Headhunter 2015-10-14 19:19:33

    Fotografia w CV nie jest wymogiem, a osobiście wręcz ją odradzam. Profesjonalny rekruter nie powinien zwracać uwagi na aparycję kandydata tylko na profil zawodowy i jego dopasowanie do wymogów ogłoszenia. No chyba że rekrutujemy modeli. Wielu kandydatów nie ma tej świadomości, a niestety w wielu ogłoszeniach widzę w wymogach "CV ze zdjęciem".

  • Zosia Kowalska 2015-10-14 15:53:54

    Propozycja, by zamieszczać dane kontaktowe osób gotowych udzielić nam referencji w treści CV jest dość ryzykowna z uwagi na ustawę o ochronie danych osobowych. Zdecydowanie polecałabym raczej pozostawienie informacji o referencjach dostępnych na życzenie, a następnie przekazywanie danych kontaktowych konkretnych osób rekruterowi w trakcie spotkania, po uprzednim ustaleniu tego bezpośrednio z osobami, które mają nam tych referencji udzielić.

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.