PKO BP zautomatyzował już 185 procesów biznesowych; roboty wykonały w nich ponad 100 mln zadań - poinformował w czwartek bank. Programy zaangażowane zostały m.in. do obsługi udzielania subwencji dla firm w ramach tarcz antykryzysowych PFR oraz do weryfikacji zabezpieczeń kredytów hipotecznych.

- Jak przekazał bank, postępująca robotyzacja jest "jednym z filarów transformacji cyfrowej" PKO BP.
- Zautomatyzowano już 185 procesów biznesowych, w ramach których roboty wykonały ponad 100 mln zadań.
- Bank zaznaczył, że w najbliższym czasie automatyzacja przyśpieszy, a wykorzystywane narzędzia zyskają nowe możliwości z zakresu rozpoznania, analizy i klasyfikacji tekstu, przetwarzania obrazu oraz uczenia maszynowego.
- O robotyzacji będziemy także rozmawiać podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego, który odbędzie się pod koniec kwietnia w Katowicach. Rejestracja trwa.
"Początkowo robotyzacja pozwalała nam odciążyć pracowników od obowiązku wykonywania monotonnych, masowych i powtarzalnych czynności, a uwolniony w ten sposób potencjał - spożytkować w efektywniejszy sposób. Dziś, dzięki połączeniu Robotyzacji Procesów Biznesowych z rozwiązaniami takimi jak: BMPS, No Code, Low Code, Big Data, Data Mining czy Sztuczna Inteligencja, robotyzacja pozwala na automatyzację także bardziej złożonych zadań, przybliżając nas tym samym do tzw. inteligentnej automatyzacji procesów" - ocenił cytowany w informacji prasowej banku dyrektor Biura Rozwoju Obsługi i Operacji w PKO BP Arkadiusz Szot.
Robotyzacja Procesów Biznesowych (RPA - ang. Robotic Process Automation) to jedna z najszybciej rozwijających się technologii na świecie i w ciągu pięciu lat stała się międzynarodowym standardem stosowanym przez najnowocześniejsze firmy. Według opracowań Gartnera globalna wartość rozwiązań RPA pod koniec 2021 roku wynosiła blisko 2 mld dol. Szacuje się, że w ciągu najbliższych dwóch la, liczba rozwiązań w największych firmach zwiększy się trzykrotnie - przekazał bank.

KOMENTARZE (0)