Tesla osiągnęła tygodniowy cel produkcyjny dla samochodu Model 3

Tesla osiągnęła tygodniowy cel produkcyjny dla samochodu elektrycznego Model 3, który wcześniej ustalono na 5 tys. egzemplarzy. O zrealizowaniu strategicznego założenia poinformował w niedzielę pracowników szef firmy Elon Musk.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Tesla osiągnęła tygodniowy cel produkcyjny dla samochodu Model 3

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP/bad

2 lip 2018 12:14


  • Produkcja samochodu elektrycznego Model 3 ruszyła w USA prawie rok temu.
  • Jednak do tej pory nie udało się zrealizować tego założenia, przekraczając jednocześnie dwa terminy wyznaczone na osiągnięcie kwoty 5 tys. samochodów tygodniowo.
  • Trzeci termin mijał w sobotę wieczorem czasu lokalnego.

 

Jak podaje dziennik "Wall Street Journal" realizacja założenia produkcyjnego była bardzo ważna dla kierownictwa Tesli. Przed fabryką pobudowano duży namiot, pod którym zainstalowano trzecią linię produkcyjną samochodów. Wydłużono też pracownikom zmiany. Analitycy szacują, że produkując tygodniowo 5 tys. samochodów Model 3, Tesla będzie mogła wreszcie wygenerować zysk. Pozytywne wyniki powinny dotyczyć już drugiego kwartału br.

Jednak, jak zwraca uwagę "WSJ", nie wiadomo czy firma będzie w stanie utrzymać to tempo produkcji. Zależeć będzie ono nie tylko od mocy produkcyjnej fabryki i zatrudnionych w niej osób, ale także ciągłości dostaw. Pod koniec czerwca Panasonic poinformował swych udziałowców o znacznym wzroście produkcji Modelu 3, co może doprowadzić do okresowych przerw w dostawie baterii dla tych pojazdów.

W zeszłym roku Tesla wyprodukowała ok. 100 tys. egzemplarzy samochodów Model S, Model X i Model 3.

Drugi kwartał bieżącego roku Tesla zaczęła produkując jedynie 2 tys. samochodów Model 3 w ciągu tygodnia. Odpowiedzialność za niską wydajność firma zrzucała przede wszystkim na problemy z dostawą baterii produkowanych w należącej do Tesli fabryce Gigafactory.

Pod koniec maja br. Musk ogłosił, że mocniejsza wersja samochodu elektrycznego Model 3 będzie kosztować 78 tys. dolarów, czyli ponad dwukrotnie więcej niż jego podstawowa wersja. Najmocniejsza wersja Modelu 3 ma zasięg na jednym ładowaniu ok. 500 km. Do 100 km na godzinę przyspiesza w 3,5 sek. i rozpędza się do prędkości 255 km na godzinę. Według Muska pierwsze egzemplarze trafią do klientów lipcu.

Podstawowa wersja najtańszego modelu Tesli kosztuje 35 tys. dolarów. Zastosowana w nim standardowa bateria pozwala na przejechanie ok. 350 km. Jednak amerykańska firma koncentruje się obecnie na realizacji zamówień droższej wersji, kosztującej ok. 44 tys. dolarów i wyposażonej w większą baterię i opcję szybkiego ładowania. Dzięki temu producent chce wygenerować środki, dzięki którym uzyska płynność finansową pozwalającą na sprzedaż najtańszych egzemplarzy samochodu Model 3.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

3 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Zeglarz 2018-07-03 12:07:37

tylko na polskich stacjach paliwo drozeje wolniej, bo oni staja przeciw zydom i amerykanom co podnosza ceny

Zen 2018-07-03 07:03:30

ceny paliwa sa zalezne od kursu dolara amerykańskiego do złotówki czy relacji popyt-podaż. no i w ten sposob mamy w tej chwili coraz drozsze paliwo.

Agnieszka 2018-07-03 06:36:04

to ze podniosly sie ceny paliw to nie znaczy ze nie spadna. moim zdaniem to chwilowy kryzys. byleby nie pojawily sie znowu jakies czynniki podnoszace ryzyko.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.