Działające pod skrzydłami Skarbu Państwa i podległe pod Ministerstwo Infrastruktury stocznie planują zwiększać zatrudnienie. Sięgają też po pracowników z zagranicy, których zatrudniają już nie przez agencje pracy, a bezpośrednio, na umowach o pracę.

- Na wtorkowej (23 marca) Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej rozmawiano na temat sytuacji finansowej i planów rozwoju stoczni zależnych od Skarbu Państwa.
- - Spada nam liczba pracowników. Musimy więc uzupełniać zatrudnienie - to nasz podstawowy problem - przyznaje Artur Trzeciakowski dyrektor naczelny Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia.
- Stocznie mają też coraz lepsze wyniki finansowe. Ubiegły rok zamknęły na plusie.
Grzegorz Witkowski, wiceminister infrastruktury podkreślił, że sytuacja finansowa w dwóch podległych pod Ministerstwo Infrastruktury stoczniach - a więc Morskiej Stoczni Remontowej Gryfii oraz Stoczni Szczecińskiej Wulkan jest stabilna.
- Na podstawie sprawozdań finansowych możemy powiedzieć, że są one wprawdzie na poziomie stabilnym, jednak z roku na rok obserwujemy tendencję wzrostową. W związku z procesem modernizacji i konsolidacji perspektywy są coraz lepsze – mówił Witkowski. Czas pokaże, jak wpłyną na to rosnące ceny stali i zawirowania na rynku międzynarodowym.
Morska Stocznia Remontowa Gryfia
Przychody Gryfii w 2020 roku były na minusie (-23 mln zł), natomiast wstępne wyniki za 2021 rok, przytoczone przez Grzegorza Witkowskiego, wskazują na znaczną poprawę. Szacuje się, ze ubiegły rok zostanie zamknięty na plusie - niecałe 24 mln zł przychodu.
- Działalność operacyjna świnoujskiego zakładu została wygaszona i prowadzono działalność tylko w jednej lokalizacji, czyli w Szczecinie - dodaje Witkowski.
W 2018 roku Gryfia zatrudniała 678 osób, w 2020 - 633, a w 2021 - 440 osób. Jak wyjaśnia Witkowski, spadek ma związek z likwidacją zakładu w Świnoujściu. Część osób zdecydowała się przejść do zakładu w Szczecinie.
Przypomnijmy, Morska Stocznia Remontowa Gryfia działa od 2013 roku. Powstała z połączenia Morskiej Stoczni Remontowej w Świnoujściu oraz Szczecińskiej Stoczni Remontowej Gryfia. Zakładu w Świnoujściu został jednak zlikwidowany, a pieniądze uzyskane ze sprzedaży aktywów miały zostać przeznaczone przeznaczyć na inwestycje w zakładzie szczecińskim.
Wyzwania kadrowe


Słowa kluczowe
- Stocznia Szczecińska Wulkan
- Artur Trzeciakowski
- Morska Stocznia Remontowa Gryfia
- Grzegorz Witkowski
- stocznie
- przemysł
- rekrutacja
KOMENTARZE (0)