PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Rynek pracy w automotive. Kogo najbardziej brakuje?

Branża motoryzacyjna to koło zamachowe polskiej gospodarki, które aby utrzymać tendencję wzrostową, potrzebuje nowych rąk do pracy. Ile trzeba zapłacić pracownikom i czym można ich skusić?

Rynek pracy w automotive. Kogo najbardziej brakuje?
Adobe Stock
REKLAMA
  • Aż 63 proc. firm sygnalizuje małą liczbę chętnych kandydatów do pracy - brakuje osób na stanowiska produkcyjne od podstawowych pozycji do tych najbardziej zaawansowanych.
  • By uzupełnić braki kadrowe, pracodawcy współpracują ze szkołami, zatrudniają osoby z Ukrainy, a także stawiają na przebranżowienie.
  • Luka kadrowa nasila presję płacową - w ostatnich latach zarobki w branży wzrastały od 7 do 15 proc. rocznie.

Jak wynika z „MotoBarometru 2018” firmy Exact Systems, aż 63 proc. firm sygnalizuje małą liczbę chętnych kandydatów do pracy. Tymczasem rosnące zamówienia na samochody, części i podzespoły samochodowe oznaczają wzrost zapotrzebowania na pracowników.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Sytuacja na rynku pracy zaczyna się stabilizować, jeśli chodzi o poziom zatrudnienia wykwalifikowanych specjalistów i menedżerów w branży motoryzacyjnej. Odwrotną tendencję obserwujemy w przypadku specjalistów mniej wykwalifikowanych, na przykład kadry technicznej w działach utrzymania ruchu - mówi Aleksandra Kurasiewicz, client manager w dziale engineering & operations, Antal.

Czytaj także: Tychy i Gliwice bacznie obserwują FCA i PSA. Będą zmiany

Stanowiska, które obecnie najtrudniej obsadzić w organizacjach, to między innymi technik utrzymania ruchu, elektryk, automatyk czy mechanik - czyli osoby pracujące w systemie zmianowym, posiadające wyspecjalizowaną wiedzę techniczną.

- Zdecydowanie brakuje osób na stanowiska produkcyjne od podstawowych pozycji do tych najbardziej zaawansowanych. Szczególny popyt obserwujemy na stanowiskach podstawowych: operatorów maszyn, operatorów wózka widłowego, techników w obszarach mechaniki, mechatroniki i elektryki. Duże jest także zapotrzebowanie na operatorów CNC i inżynierów (procesu, jakości). Poziom tego zapotrzebowania może nieznacznie różnić się w zależności od regionów Polski, ale w całym kraju lista stanowisk najtrudniejszych do obsadzenia w branży jest bardzo podobna - potwierdza Arkadiusz Więckiewicz, menadżer regionu w Randstad Polska.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rynek pracy w automotive. Kogo najbardziej brakuje?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA