Rozwój technologii zmienia handel online i offline. Sztuczna inteligencja wesprze pracowników

Rozwój technologii zmienia branżę handlu online i offline. Zjawiska, które mogliśmy zaobserwować w 2018 r., w następnych latach będą coraz bardziej widoczne - powiedział ekspert ds. innowacji Piotr Witkowski z ASM Sales Force Agency.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Rozwój technologii zmienia handel online i offline. Sztuczna inteligencja wesprze pracowników

  • Jeszcze w 2017 roku analitycy z firmy IGD Retail Analysis zapowiadali, że w 2018 r. w e-handlu zaobserwujemy m.in. bardziej wygodne dostawy oraz lepszą integrację handlu online i offline.
  • Przykładem tych tendencji jest zjawisko Click and Collect, czyli sklepy internetowe połączone z punktami odbioru.
  • Dla pracowników sieci handlowych oznacza to spore wyzwanie.

- Nie jest trudno dostrzec zalety Click and Collect. Zamawiając produkt w sieci i wysyłając go do sklepu stacjonarnego, możemy obejrzeć to, co chcemy potencjalnie kupić, sprawdzając przed wydaniem jakiejkolwiek kwoty, czy zamówienie odpowiada opisowi. Jeśli produkt nie spełni naszych oczekiwań, np. pod kątem jakości, dzięki Click and Collect nie musimy też martwić się zwrotem i kosztami przesyłki - stwierdził Witkowski.

Ekspert wskazał również na powstawanie sklepów stacjonarnych typu Go, czyli opartych na aplikacjach mobilnych. Ich klienci wybierają produkty w programie pozwalającym również na opłacenie transakcji za pomocą telefonu. - Widzimy w tym duży potencjał i liczymy, że w najbliższym czasie będzie rosło zainteresowanie tego rodzaju rozwiązaniami. Sam Amazon otworzył w tym roku 10 sklepów typu Go i w najbliższej przyszłości planuje otwarcie kolejnych 3 tys. na całym świecie -  podkreślił Witkowski.

Czytaj więcej: Zakaz handlu. Od 2019 roku niedziel handlowych jeszcze mniej

Przedstawiciel ASM Sales Force Agency wspomniał również o innej formie sklepów stacjonarnych stosowanej przez koncern Jeffa Bezosa – tzw. pop-upach, czyli tymczasowych punktach sprzedaży. Według Witkowskiego stają się one coraz bardziej popularną formą docierania do klientów. Od listopada 2018 r. tego rodzaju sklepy Amazona działają m.in. w Mediolanie, Paryżu, Madrycie, Berlinie, Amsterdamie i Londynie.

- Uruchomione pod szyldem Loft for Xmas sklepy Amazona są przykładem na budowanie wizerunku wśród klientów, którzy wolą tradycyjną formę zakupów. Na takie rozwiązanie decydują się jednak nie tylko giganci. Sprawdza się ono również wśród nowych graczy na rynku. Dzięki tymczasowym sklepom mogą przedstawić się potencjalnym klientom, do których nie dotarliby wyłącznie poprzez kanał online - zaznaczył Witkowski.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.