PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Reperkusje Brexitu. Nissan woli wybudować nową fabrykę części niż płacić za import

  • Autor: GP
  • 1 mar 2017 14:13

• W Londynie zaproponowano władzom, by rozważyły inwestycyjne wsparcie dla Nissana.
• Firma, obawiając się o łańcuch dostaw części i wpływ na niego Brexitu, zaproponowała produkcję nowej fabryki części w samej Brytanii.
• Nissan jest gotowy wydać na takie rozwiązanie około 2 miliardy funtów.

Reperkusje Brexitu. Nissan woli wybudować nową fabrykę części niż płacić za import
Nissan obawiając się zmian w cenach komponentów chce ratować fabrykę na Wyspach inwestycjami i produkcją komponentów w samej Brytanii (pixabay.com)
REKLAMA

Po tym, jak BMW zaczęło się poważnie zastanawiać co zrobić z produkcją nowego, elektrycznego Mini, teraz Nissan dokłada siwych włosów władzom w Londynie. Widmo Brexitu zmusiło samochodowy koncern do wysłania zapytania do władz w Londynie, czy nie są skłonne wydać 100 milionów funtów na wsparcie fabryki w Sunderland.

Nissan uzasadnia, że konieczność takiej pomocy będzie podyktowana wzrostem cen importu części samochodowych (zwłaszcza z Azji), których używa się do produkcji w Wielkiej Brytanii.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Ściślej mówiąc takie wnioski przedstawił Colin Lawther szef europejskiego oddziału produkcji Nissana, gdy spotkał się z brytyjskim komitetem ds. handlu międzynarodowego. To spotkanie miało miejsce pod koniec lutego.

- Nissan w Wielkiej Brytanii sprowadza 85 proc. komponentów z Japonii, Chin i innych części Starego Kontynentu - mówił Lawther cytowany przez brytyjski portal ibtimes.co.uk - a te przestają być dostępne. Koszty importu mogą pójść znacznie w górę, zwłaszcza po zmianach wywołanych Brexitem.

To może odbić się na cenie finalnej samochodów, jak i na całym procesie produkcji, co więcej może owocować nawet zamknięciem fabryki i taśm montażowych w Sunderland. Co oczywiście skończyłoby się zwolnieniami.

By przeciwdziałać takiej wersji wydarzeń Nissan proponuje inwestycje i pomoc rządu w postaci produkcji rodzimej potrzebnych części. Na takie rozwiązanie Nissan jest gotowy wyłożyć sumę około 2 miliardów funtów.

 

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Reperkusje Brexitu. Nissan woli wybudować nową fabrykę części niż płacić za import

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA