PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

PZU stawia na sztuczną inteligencję. Pozwala im walczyć z oszustami

Zastosowanie sztucznej inteligencji pozwala skutecznie walczyć z wyłudzeniami w ubezpieczeniach, rocznie udaje się w ten sposób "uratować" kilkadziesiąt milionów złotych - przekonuje prezes PZU Życie Roman Pałac.

  • Autor: PAP/KDS
  • 16 lip 2019 10:39
PZU stawia na sztuczną inteligencję. Pozwala im walczyć z oszustami
Spółka PZU Życie zaczęła testować pogłębioną analitykę danych obsługi szkód i świadczeń. (fot.shutterstock.com)
REKLAMA
  • Sektor ubezpieczeń stawia się na nowe technologie. Ważnym tego elementem są algorytmy sztucznej inteligencji.
  • Spółka PZU Życie zaczęła testować pogłębioną analitykę danych obsługi szkód i świadczeń.
  • Jak mówił prezes Roman Pałac, najbardziej zaawansowane rozwiązania sztucznej inteligencji wykorzystywane są do walki z tzw. fraudami, czyli wyłudzeniami najczęściej popełnianymi przez zorganizowane grupy przestępcze.

Podkreślił, że dzięki zastosowaniu algorytmów w analizie danych, które spółka ma w swoich bazach, może skutecznie wykrywać takie nadużycia. - Mamy bardzo dobre efekty i wyniki finansowe w wysokości kilkudziesięciu milionów złotych rocznie, które udało się uratować przed wyłudzeniami - powiedział.

- Drugim obszarem, w którym Grupa PZU testowała i wdrożyła już algorytmy sztucznej inteligencji jest usprawnienie procesu obsługi szkód komunikacyjnych - wskazał. Jak zauważył, najważniejsze są duże bazy danych. - Dzięki algorytmom możemy wówczas bardzo sprawnie przeprowadzić np. analizę zdjęć uszkodzonego auta, oceniać zakres szkody i szybko określić kwotę należnego odszkodowania. To istotnie skraca proces likwidacji szkód - nawet 40 proc. spraw odszkodowawczych załatwianych jest ciągu trzech dni - wyjaśnił.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Dodał, że firma mocno inwestuje w sztuczną inteligencję, by ta technologia z jednej strony pomagała pracownikom - czyli żeby nie wykonywali czynności, które może wykonać maszyna, z drugiej strony chodzi o to, by klient faktycznie miał bardzo szybko załatwione sprawy. Jak powiedział szef PZU Życie, sztuczna inteligencja automatyzuje procesy decyzyjne i je przyspiesza, np. gdy spółka dostaje informację od rodziców o urodzeniu dziecka, to dzięki algorytmom może szybko zweryfikować otrzymane dane i z automatu wypłacić świadczenie.

Podkreślił, że firma nie chce zastąpić ludzi komputerami. - Nie jest to naszą ambicją - powiedział. - Przeciwnie, zastosowanie sztucznej inteligencji ułatwi pracownikom wykonywanie wielu mniej atrakcyjnych zadań, pozostawiając więcej czasu na spotkania z klientami - mówił.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: PZU stawia na sztuczną inteligencję. Pozwala im walczyć z oszustami

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.