PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Przez brak osób do sprzątania, firmy coraz częściej stawiają na maszyny

Polski przemysł i handel coraz chętniej stawiają na nowoczesne technologie, także w sprzątaniu. W Polsce co roku średnio o 15 proc. rośnie liczba firm, które decydują się na umaszynowienie procesu sprzątania w swoim zakładzie - wynika z szacunków polskiego oddziału firmy Nilfisk. Jak przewidują eksperci, trend ten w najbliższych latach będzie się nadal utrzymywał.

  • Aneta Kaczmarek
    AKC
  • 17 lip 2018 12:50
Przez brak osób do sprzątania, firmy coraz częściej stawiają na maszyny
Brakuje rąk do pracy, firmy stawiają więc na sprzęty (fot. public domain)
REKLAMA
  • Trwa bardzo korzystna koniunktura dla producentów sprzętu czyszczącego w Polsce. Wpływ na nią ma nie tylko zainteresowanie nowymi technologiami, ale także sytuacja na rynku pracy.
  • W związku z brakiem chętnych do pracy, firmy coraz częściej decydują się na  zakup sprzętów, które wyręczą w porządkach ludzi. 

– Są w kraju miejsca, gdzie – również ze względu na efekty uboczne programu 500+ – brakuje rąk do pracy w słabo opłacanych zawodach, takich jak sprzątanie. Konieczność utrzymywania niskich cen przy rosnących kosztach pracy wymusza na przedsiębiorcach szukanie oszczędności. Nowoczesne urządzenia czyszczące nie zawsze są tanie, ale dzięki maksymalnemu skróceniu czasu sprzątania, ich zakup szybko powinien się zwrócić – mówi Ewa Klimont, dyrektor zarządzająca Nilfisk w Polsce.

Z szacunków Nilfisk wynika, że najszybsza dynamika umaszynowienia procesu sprzątania występuje w samych firmach sprzątających, których usługi spotykają się z coraz większym zainteresowaniem. Średnio wzrost ten szacowany jest na poziomie 15 proc.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czytaj też: Praca i zarobki ochroniarza, sprzątaczki, konserwatora

W podobnej skali, na profesjonalne maszyny sprzątające stawiają przedsiębiorstwa z branży przemysłowej oraz instytucje publiczne. Sytuacja wygląda nieco inaczej w przypadku dużych sieci handlowych. Tu dynamika nie jest aż tak duża, bo właściciele galerii handlowych czy supermarketów od początku stawiali na sprzątanie maszynowe, więc wzrosty w tym sektorze wynikają wyłącznie z pojawiania się nowych graczy na rynku.

Hity sprzedaży

Jakie maszyny najczęściej wybierają przedsiębiorcy? Według danych Nilfisk, w branży handlowej najlepiej sprzedają się prowadzone oraz samojezdne automaty szorująco-zbierające. – Klienci często są zainteresowani maszynami wyposażonymi w systemy monitoringu i zdalnego sterowania. Ale przede wszystkim zwracają uwagę na obecność technologii oszczędzania wody i detergentów. Przy codziennym czyszczeniu dużych powierzchni handlowych bardzo szybko można zaobserwować poczynione oszczędności – mówi Klimont.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (4)

Do artykułu: Przez brak osób do sprzątania, firmy coraz częściej stawiają na maszyny

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • play 2018-07-18 19:29:44

    Ceny paliw zależą od notowań ropy naftowej. dlatego teraz paliwo poszlo w gore. Arabowie skacza trumpowi

  • Jac00 2018-07-18 19:25:38

    prognozy średnich cen ropy na najblizszy czas przez to ze usa zerwalo porozumienie nuklearne z iranem są niestety teraz wyzsze niż miesiac temu.

  • Wielki 2018-07-18 19:01:34

    te podwyzki cen paliw sa glownie przez ryzyko konfliktu w Zatoce perskiej.

  • Kosa12 2018-07-18 18:42:29

    Kto by pomyślał, że tak diametralnie może się zmienić cena paliwa na stacjach. Szok w oczy pali. Wszystkie zagraniczne podnosza ceny. tylko nasi staraja sie trzymac

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.