- Autor: PAP/AT
- •22 paź 2019 12:19
Budownictwo, usługi wykonawczo-remontowe i transport to według przedsiębiorców trzy najbardziej nierzetelne branże w biznesie - wynika z badania "Rzetelność branżowa". Niesolidny kontrahent nie odbiera telefonu, nie odpowiada na wiadomości i unika zobowiązań pisemnych.

- O niesolidności branży budowlanej jest przekonana połowa przedsiębiorców.
- Niemal 60 proc. ankietowanych przedsiębiorców z sektora MŚP uważa, że nie ma branży, którą można by uznać za rzetelną.
- Za najbardziej rzetelną uznawana jest sfera budżetowa.
Blisko co trzeci właściciel firmy z sektora MŚP twierdzi, że są branże, które można uznać za nierzetelne - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Rzetelnej Firmy, działającej pod patronatem Krajowego Rejestru Długów. Rzetelność w rozumieniu finansowym to terminowe opłacanie rachunków, faktur i wszelkich innych zobowiązań - wyjaśniają autorzy badania.
Najgorzej w rankingu wypada branża budowlana. O jej niesolidności przekonana jest połowa przedsiębiorców. Co piąty na nierzetelną branżę wskazuje usługi wykonawczo-remontowe, 14,7 proc. transport, a 8,3 proc. górnictwo.
Z kolei branża, która wymaga szczególnej ostrożności w kontaktach handlowych, to - według badanych przedsiębiorców - handel hurtowy (28,6), usługi wykonawczo-remontowe (18,3 proc.), e-handel (10,7 proc.) oraz transport (10,7 proc.).
Autorzy badania zwracają uwagę na zachowania, które mogą świadczyć o tym, że mamy do czynienia z nierzetelnym kontrahentem. Jest on "trudny w kontaktach" - tak uważa 89 proc. ankietowanych przedsiębiorców. Oznacza to, że taki klient nie odbiera telefonu, nie oddzwania i nie odpowiada na wiadomości.
Czytaj też: Które branże zatrudniają najwięcej pracowników, a które najmniej?
Polscy przedsiębiorcy - jak wynika z badania - potrafią rozszyfrować nierzetelnego płatnika przed podpisaniem umowy. Dla jednej trzeciej badanych firm, nierzetelny kontrahent, to taki, który unika zobowiązań pisemnych, a w szczególności odwleka podpisanie umowy.

KOMENTARZE (1)