PARTNER PORTALU partner portalu

Przedsiębiorcy ocenili. Budownictwo i transport to najbardziej nierzetelne branże

Budownictwo, usługi wykonawczo-remontowe i transport to według przedsiębiorców trzy najbardziej nierzetelne branże w biznesie - wynika z badania "Rzetelność branżowa". Niesolidny kontrahent nie odbiera telefonu, nie odpowiada na wiadomości i unika zobowiązań pisemnych.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Przedsiębiorcy ocenili. Budownictwo i transport to najbardziej nierzetelne branże

  • O niesolidności branży budowlanej jest przekonana połowa przedsiębiorców.
  • Niemal 60 proc. ankietowanych przedsiębiorców z sektora MŚP uważa, że nie ma branży, którą można by uznać za rzetelną.
  • Za najbardziej rzetelną uznawana jest sfera budżetowa.

Blisko co trzeci właściciel firmy z sektora MŚP twierdzi, że są branże, które można uznać za nierzetelne - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Rzetelnej Firmy, działającej pod patronatem Krajowego Rejestru Długów. Rzetelność w rozumieniu finansowym to terminowe opłacanie rachunków, faktur i wszelkich innych zobowiązań - wyjaśniają autorzy badania.

Najgorzej w rankingu wypada branża budowlana. O jej niesolidności przekonana jest połowa przedsiębiorców. Co piąty na nierzetelną branżę wskazuje usługi wykonawczo-remontowe, 14,7 proc. transport, a 8,3 proc. górnictwo.

Z kolei branża, która wymaga szczególnej ostrożności w kontaktach handlowych, to - według badanych przedsiębiorców - handel hurtowy (28,6), usługi wykonawczo-remontowe (18,3 proc.), e-handel (10,7 proc.) oraz transport (10,7 proc.).

Autorzy badania zwracają uwagę na zachowania, które mogą świadczyć o tym, że mamy do czynienia z nierzetelnym kontrahentem. Jest on "trudny w kontaktach" - tak uważa 89 proc. ankietowanych przedsiębiorców. Oznacza to, że taki klient nie odbiera telefonu, nie oddzwania i nie odpowiada na wiadomości.

Czytaj też: Które branże zatrudniają najwięcej pracowników, a które najmniej?

Polscy przedsiębiorcy - jak wynika z badania - potrafią rozszyfrować nierzetelnego płatnika przed podpisaniem umowy. Dla jednej trzeciej badanych firm, nierzetelny kontrahent, to taki, który unika zobowiązań pisemnych, a w szczególności odwleka podpisanie umowy.

Jak powiedział ekspert Rzetelnej Firmy Andrzej Kulik, 23 proc. przedsiębiorców za nierzetelną firmę uważa taką, której właściciel nie chce dostarczyć dokumentów do sprawdzenia jego działalności. Prawie co piąty przedsiębiorca uważa, że nierzetelnego kontrahenta poznaje po tym, iż ciągle zmienia ustalenia. Takie zachowania dają wyraźny sygnał, że coś jest nie tak z potencjalnym klientem" - podkreślił.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

polo 2019-10-27 18:57:21

Ja mysle, że w każdej branzy sa firmy rzetelne i nierzetelne. Wystarczy do krd zerknac zeby zobaczyc, ze w kazdej branzy sa firmy z dlugami. Wazne zeby tych zadluzonych unikac.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.