Polskie firmy z sektora IT wzbudzają duże zainteresowanie na rynku północnoamerykańskim i są w stanie konkurować z podmiotami lokalnymi - powiedzieli przedstawiciele sektora biorący udział w konferencji technologicznej Collision w Toronto.
- Collision to jedna z największych konferencji technologicznych w Ameryce Północnej. W tym roku po raz pierwszy odbyła się poza USA.
- W trzydniowym wydarzeniu wzięło udział ponad 25 tys. uczestników ze 125 krajów.
- Odpowiednikiem Collision w Europie jest większa, gdy chodzi o skalę wydarzenia, konferencja Web Summit, która w tym roku odbędzie się w listopadzie w Lizbonie.
- Technologia ma tę zaletę, że jest bardzo mocno niezależna od granic; firmy, które startują z Polski, mają naprawdę duże szanse na to, żeby konkurować bezpośrednio ze spółkami, które są czy to w Toronto, czy to w San Francisco - w Londynie albo w Nowym Jorku. I wydaje mi się, że wiele firm zaczyna tak właśnie robić - powiedział Wiktor Schmidt, prezes firmy Netguru, która buduje różnego rodzaju produkty cyfrowe dla start-upów i większych korporacji.
- Polska ma tę przewagę, że ma bardzo dużo talentów, szczególnie w technologii, w budowaniu produktów, w product design'ie, we wszystkich ścieżkach, gdzie powstaje nowoczesny software. Wydaje mi się, że to jest coś, co na pewno możemy wykorzystywać - dodał.
Poznańska Netguru jest tego przykładem. Istnieje na rynku od ponad dziesięciu lat, zatrudnia blisko 600 osób w kilku biurach w całej Polsce i posiada klientów w Europie, Ameryce Północnej czy na Bliskim Wschodzie. Według prezesa rynek jest tak duży i rosnący, że jego firma w ostatnich paru latach rośnie w tempie 100 proc. rok do roku.
Zdaniem Schmidta jedyną barierą w ekspansji dla polskich firm może być fakt, że biznes opiera się w dużej mierze na relacjach, które najlepiej nawiązywać osobiście, dlatego ważne jest, żeby bywać na konferencjach takich jak Collision i budować sieć kontaktów.
- To jest zdecydowanie miejsce, gdzie można poznać bardzo ciekawych ludzi, z których część być może zostanie naszymi klientami, a część jest po prostu bardzo interesującymi kontaktami - powiedział prezes Netguru. Dodał, że relacje z wieloma z obecnych klientów można w jakiś sposób połączyć z udziałem firmy w poprzednich edycjach Collision.
Przykładem mniejszej firmy, która przyjechała do Toronto w poszukiwaniu nowych klientów i możliwości rozwoju, jest Mobile Reality. Na ekspansję na rynek kanadyjski Mobile Reality dostała dofinansowanie w ramach projektu PAIH Polskie Mosty Technologiczne. Założona trzy lata temu firma zatrudnia obecnie ok. 15 osób i zajmuje się rozwojem aplikacji mobilnych i webowych, a także analizą i wizualizacją danych biznesowych.

KOMENTARZE (0)