PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Polska firma opracowała system, który pomoże obsłudze sklepu

  • Autor: PAP/KDS
  • 5 sie 2019 9:53

Wspomaganie efektywnego zaplanowania pracy obiektu oraz zarządzania personelem. To dwa główne elementy, które ma poprawić system stworzony przez polską firmę Itmagination.

Polska firma opracowała system, który pomoże obsłudze sklepu
Adobe Stock
REKLAMA
  • Firma stworzyła system pomagający w optymalizacji zatrudniania i efektywnego rozmieszczania towarów na półkach.
  • Poprzez wysyłane na bieżąco powiadomienia, SMS-y i maile informuje, kiedy należy otworzyć kolejną kasę, zanim jeszcze pojawi się kolejka.
  • Zebrane dane historyczne pozwalają także na prognozę i optymalizację obsługi z dużym wyprzedzeniem.

System bierze pod uwagę trendy, ułożenie produktów, dzień tygodnia, godziny odwiedzania sklepu, nadchodzące święta i wydarzenia, dane regionalne i pogodowe.

- Dzięki rozpoznawaniu obrazu, analizie ułożenia produktu i przeprowadzanych transakcji jesteśmy w stanie zidentyfikować czynniki oraz konfiguracje, przy których ruch w sklepie jest największy. System podpowie nam, kiedy będziemy potrzebowali dodatkowych kas oraz pracowników i na ile godzin. Co więcej, stosowane algorytmy i analiza danych historycznych pomagają wykryć produkty i półki, które cieszą się największym zainteresowaniem klientów, a które są dla nich najmniej dostępne" - wyjaśnił Łukasz Dylewski z Itmagination. "Celem biznesowym produktu jest wsparcie sklepu od strony operacyjnej oraz poprawa odczucia konsumentów poprzez niwelowanie kolejek - dodał.

Czytaj więcej: Przemysław Zakrzewski, ABB: przedsiębiorcom brakuje całościowej wizji rozwoju w cyfrowym świecie

Według badania Mastercard blisko połowa Polaków rezygnuje z zakupów, gdy kolejka jest zbyt długa.

Na podstawie danych przechowywanych przez sklep oraz tych zbieranych w czasie rzeczywistym, system tworzy raport z wynikami i zaleceniami dot. optymalnego rozmieszczenia półek i towarów. Tym samym, jest on w stanie przygotować rekomendację najlepszej oferty (Next Best Offer) dopasowanej do realnych i aktualnych potrzeb klientów danego sklepu.

Itmagination u jednego ze swoich klientów wdrożyło już prototypowo system pozwalający prognozować ruch w sklepie i w porę wykrywać i informować, kiedy kolejka może się utworzyć. Firma zapewnia, że rozwiązanie sprawdzi się zarówno w sklepie spożywczym czy odzieżowym, jak i restauracji.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Polska firma opracowała system, który pomoże obsłudze sklepu

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Zeghar 2019-08-05 15:45:29

    Co z tego, że będzie wspaniały system jak ludzi do obsługi sklepu nie będzie?

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA