PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Polska firma opracowała system, który pomoże obsłudze sklepu

Wspomaganie efektywnego zaplanowania pracy obiektu oraz zarządzania personelem. To dwa główne elementy, które ma poprawić system stworzony przez polską firmę Itmagination.

  • Autor: PAP/KDS
  • 5 sie 2019 9:53
Polska firma opracowała system, który pomoże obsłudze sklepu
AI ma pomóc w zarządzaniu sklepem. (fot.shutterstock.com)
REKLAMA
  • Firma stworzyła system pomagający w optymalizacji zatrudniania i efektywnego rozmieszczania towarów na półkach.
  • Poprzez wysyłane na bieżąco powiadomienia, SMS-y i maile informuje, kiedy należy otworzyć kolejną kasę, zanim jeszcze pojawi się kolejka.
  • Zebrane dane historyczne pozwalają także na prognozę i optymalizację obsługi z dużym wyprzedzeniem.

System bierze pod uwagę trendy, ułożenie produktów, dzień tygodnia, godziny odwiedzania sklepu, nadchodzące święta i wydarzenia, dane regionalne i pogodowe.

- Dzięki rozpoznawaniu obrazu, analizie ułożenia produktu i przeprowadzanych transakcji jesteśmy w stanie zidentyfikować czynniki oraz konfiguracje, przy których ruch w sklepie jest największy. System podpowie nam, kiedy będziemy potrzebowali dodatkowych kas oraz pracowników i na ile godzin. Co więcej, stosowane algorytmy i analiza danych historycznych pomagają wykryć produkty i półki, które cieszą się największym zainteresowaniem klientów, a które są dla nich najmniej dostępne" - wyjaśnił Łukasz Dylewski z Itmagination. "Celem biznesowym produktu jest wsparcie sklepu od strony operacyjnej oraz poprawa odczucia konsumentów poprzez niwelowanie kolejek - dodał.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czytaj więcej: Przemysław Zakrzewski, ABB: przedsiębiorcom brakuje całościowej wizji rozwoju w cyfrowym świecie

Według badania Mastercard blisko połowa Polaków rezygnuje z zakupów, gdy kolejka jest zbyt długa.

Na podstawie danych przechowywanych przez sklep oraz tych zbieranych w czasie rzeczywistym, system tworzy raport z wynikami i zaleceniami dot. optymalnego rozmieszczenia półek i towarów. Tym samym, jest on w stanie przygotować rekomendację najlepszej oferty (Next Best Offer) dopasowanej do realnych i aktualnych potrzeb klientów danego sklepu.

Itmagination u jednego ze swoich klientów wdrożyło już prototypowo system pozwalający prognozować ruch w sklepie i w porę wykrywać i informować, kiedy kolejka może się utworzyć. Firma zapewnia, że rozwiązanie sprawdzi się zarówno w sklepie spożywczym czy odzieżowym, jak i restauracji.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Polska firma opracowała system, który pomoże obsłudze sklepu

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Zeghar 2019-08-05 15:45:29

    Co z tego, że będzie wspaniały system jak ludzi do obsługi sklepu nie będzie?

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.