PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Niemiecki koncern zwolni 4 tys. ludzi. Wszystko przez cyfryzację

Niemiecki koncern motoryzacyjny Volkswagen poinformował, że w związku z cyfrową transformacją zredukuje zatrudnienie o 4 tys. osób m.in. w administracji. W ciągu czterech lat zatrudni co najmniej 2 tys. osób na stanowiskach związanych z IT.

  • Autor: PAP/AH
  • 5 cze 2019 11:39
Niemiecki koncern zwolni 4 tys. ludzi. Wszystko przez cyfryzację
Przemysł motoryzacyjny ulega coraz głębszej cyfryzacji. fot. mat. pras.
REKLAMA

- W sposób zrównoważony przygotowujemy firmę na wiek cyfrowy - powiedział dyrektor operacyjny marki VW Ralf Brandstaetter. W marcu firma ogłosiła, że do 2023 roku ograniczy zatrudnienie o 7 tys. etatów.

Zmiany w strukturze zatrudnienia wpisują się w plan koncernu, który chce od 2023 roku osiągać roczny zysk w wysokości 5,9 mld euro. Jak zwraca uwagę Bloomberg przemysł motoryzacyjny ulega coraz głębszej cyfryzacji, a przestawienie produkcji na samochody elektryczne tworzy nowe wyzwania, ale również i możliwości. Produkcja aut na baterie nie wymaga takich nakładów pracy ludzi, a także komponentów, co w przypadku pojazdów z silnikami spalinowymi.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Obecnie marka VW zatrudnia ok. 185 tys. osób. Cała grupa w skład, której wchodzą m.in. Audi, Skoda czy Seat, to 663 tys. pracowników. Wysokie koszty pracy są "poważnym zmartwieniem", które może zagrozić płynności operacji koncernu - mówił w marcu inwestorom dyrektor generalny firmy Herbert Diess. Jego działania mają doprowadzić do sytuacji, w której w 2022 roku firma będzie generować 6-proc. marżę zysku operacyjnego.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Niemiecki koncern zwolni 4 tys. ludzi. Wszystko przez cyfryzację

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA