PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Motywacja na produkcji? Pracodawcy znaleźli rozwiązanie

Same pieniądze nie wystarczą, by zmotywować pracowników na produkcji. Pracodawcy próbują szukać sposobów na zwiększenie zaangażowania zatrudnionych.

Motywacja na produkcji? Pracodawcy znaleźli rozwiązanie
– Dzięki systemowi sugestii nie tylko tworzymy zmotywowany zespół, ale dbamy również o poprawę warunków i bezpieczeństwo pracy – tłumaczy Magdalena Krzyżanowska. (Fot. Fotolia)
REKLAMA

Pracowników produkcyjnych niełatwo zmotywować. W dzisiejszych czasach samo wynagrodzenie już nie wystarcza, a możliwości rozwojowe są dość ograniczone.

– Pieniądze nie są już głównym motywatorem. Oczywiście dla niektórych osób – nie tylko na produkcji, zarobki wciąż odgrywają najważniejszą rolę, jednak jest ich coraz mniej. Staramy się przesunąć akcent na inne rzeczy, które wyróżnią nas na rynku pracy. Chcemy oferować coś, czego pracownik nie dostanie w innym zakładzie, który jest w stanie wypłacać pensję na podobnym poziomie – mówi Piotr Skaldawski, country HR manager w 3M.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Pracodawcom szukają więc nowych sposobów, np. angażują pracowników w tworzenie miejsca pracy.

– Każdy, bez względu na zajmowane stanowisko, tworzy miejsce pracy. Nie tylko kierownicy, ale również pracownicy produkcji mogą zgłaszać swoje uwagi odnośnie tego, co można zmienić w zakładzie, by osiągnąć lepszą efektywność i wydajność. Najciekawsze pomysły są wprowadzane w życie, a ich pomysłodawcy otrzymują nagrodę finansową – wyjaśnia Skaldawski.

Podobnie jest w polskiej fabryce Opla. – Nasi pracownicy wymyślają kilkanaście kaizenów (drobne usprawnienia, niewymagające dużych nakładów finansowych – przyp. red.) rocznie. Najlepsze z nich nagradzamy. Główną nagrodą – za kaizen roku – jest 6 tys. zł - mówi Andrzej Korpak, dyrektor generalny General Motors Manufacturing Poland.

Kaizeny cieszą się zainteresowaniem ze strony pracowników. Choć niektórzy pracownicy GMMP przychodzą do pracy, robią swoje i wracają do domu, to jednak są i tacy, którzy chcą rozwijać się, nawet jeśli nie wybrali menedżerskiej ścieżki kariery.

– Warto zaznaczyć, że kaizeny to nie tylko budowanie zaangażowania pracowników, ale również oszczędności dla firmy – dodaje Korpak.

System sugestii w Kongsberg Automotive

W Kongsberg Automotive z kolei działa system sugestii „Eureka". – Uruchomiony w 2009 roku, a w wersji elektronicznej w 2013, system sugestii jest źródłem wielu faktycznych usprawnień, które dotyczą zarówno obszarów produkcji, jak i procesów wspierających – ocenia Magdalena Krzyżanowska, dyrektor HR w Kongsberg Automotive.

System „Eureka” cieszy się rosnącą popularnością. Z roku na rok liczba usprawnień rośnie.

– Jeszcze w 2013 r. odnotowaliśmy 289 nowych pomysłów, z których 102 zostało faktycznie wdrożonych. W 2015 r. otrzymaliśmy już 3 346 wniosków usprawniających, z czego 1 527 wprowadziliśmy w życie. Z kolei w tym roku odnotowaliśmy już 903 pomysły. Dane te pokazują, jak bardzo wzrosło zaangażowanie osób zatrudnionych na produkcji. Dzięki systemowi sugestii nie tylko tworzymy zmotywowany zespół, ale dbamy również o poprawę warunków i bezpieczeństwo pracy – tłumaczy Krzyżanowska.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Motywacja na produkcji? Pracodawcy znaleźli rozwiązanie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • największa nagroda 6 tys PLN? Serio? 2016-07-15 13:37:58

    niech zaproponują procent od zysków, to będzie konkret a nie 6000 PLN co to za nagroda NAJWIĘKSZA, dla takiego OPLA to promil, żenujące, ale zawsze lepsze niż nic :D

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.