PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Jaki będzie inżynier przyszłości? Kompetencje technologiczne to za mało

Podejście interdyscyplinarne, łączące ludzi nie tylko o kompetencjach technicznych, ale także humanistycznych czy dizajnerskich, sprawia, że szybciej dociera się do potrzeb klienta - ocenia Michał Kot, dyrektor sprzedaży Digital Industries Siemens Polska

Jaki będzie inżynier przyszłości? Kompetencje technologiczne to za mało
Adobe Stock
REKLAMA

Siemens przeprowadził badanie pod nazwą Smart Industry Polska 2019, którego celem było stworzenie portretu inżyniera przyszłości. Wyniki są bardzo ciekawe.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- To badanie pokazuje jednoznacznie, że potrzeba z jednej strony rynku jest ukierunkowana na wysoką kompetencję techniczną inżynierów, ale z drugiej, na prawie równym poziomie, na soft skills, czyli umiejętności komunikacji, umiejętności zaangażowania się w rozwiązywanie problemów. Liczy się także podejście „social”, czyli skłonność do współpracy w grupie - mówi Michał Kot. - Poszukujemy ludzi na styku tych kompetencji.

Czytaj więcej o badaniu Smart Industry Polska 2019.

Taki dobór kompetencji pracowników daje efekt w postaci większej wydajności, optymalizacji kosztów, ale zmiana jest podyktowana przede wszystkim koniecznością „połączenia” produktu finalnego z konsumentem.

- Naturalną cechą inżynierów jest to, że estymują, co będzie potrzebne konsumentowi. Lepiej jest jednak zaprosić go do stolika i o to zapytać - mówi przedstawiciel Siemens Polska.

Czytaj także: Agile w sprzedaży. Siemens tworzy specjalny zespół wsparcia

 

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jaki będzie inżynier przyszłości? Kompetencje technologiczne to za mało

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA