PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Jak szkolić pracowników produkcji w branży automotive?

- Należy mieć na uwadze to, że osoby zatrudnione w firmie w branży motoryzacyjnej pracują głównie na stanowiskach technicznych, a więc brak wymaganego szkolenia czy odpowiedniego certyfikatu może skutkować np. odsunięciem pracownika od wykonywanych obowiązków i zaburzeniem pracy całego przedsiębiorstwa - mówi Monika Grabowska, ekspert firmy Macrologic, polskiego dostawcy systemów ERP.

  • Autor:jm
  • 24 maj 2016 11:35
Jak szkolić pracowników produkcji w branży automotive?
Szkolenia, poza walorami kompetencyjnymi, mogą mieć również wpływ na poprawę komunikacji wewnątrz danej firmy. (fot. mat.pras.)
REKLAMA

Jak powinien poradzić sobie dział HR, gdy ma do przeszkolenia kilka tysięcy osób pracujących np. przy taśmie produkcyjnej? Zdaniem Grabowskiej, w tak dużym przedsiębiorstwie podstawą efektywnego zarządzania jest wybór takich szkoleń, które są zgodne z kierunkami rozwoju firmy.

Szczególną uwagę należy przywiązywać do tych szkoleń czy kursów, które wymagają okresowego odnowienia. Są to m.in. szkolenia pracowników administracyjnych z działów jakości i rozwoju, np. typu MSA, FMEA, ANPQP, a także te — obejmujące już wszystkich zatrudnionych — dotyczące zasad udzielania pierwszej pomocy oraz z zakresu BHP.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Kontroli terminów wymagają również szkolenia dla pracowników produkcji i operatorów typu SEK, a także przeznaczone dla osób wykonujących prace na wysokościach.

Szkolić i ocenić

- Po przeprowadzonym szkoleniu istotne jest zbadanie jego skuteczności. Najlepiej, jeśli oceny efektów dokona bezpośredni przełożony przeszkolonego pracownika. Jednak nie powinien tego robić od razu, ale po upływie określonego czasu. Pod uwagę również powinna być brana ocena efektów szkolenia wyrażona przez samego pracownika. Wbrew pozorom jest ona bardzo ważna,
ponieważ stanowi cenną informację dla osób zarządzających firm – mówi Grabowska.

Efektywność zorganizowanego szkolenia oceniana jest na podstawie ankiet, które uczestnicy szkoleń wypełniają po jego zakończeniu. Poddają oni wtedy ocenie m.in. to czy trener był przekonujący, czy wiedza została przekazana w sposób interesujący oraz czy materiały szkoleniowe były dobrze przygotowane. Ponadto badane są wskaźniki dotyczące godzin szkoleniowych na pracownika w okresie jednego roku.

Dodatkowe korzyści

Szkolenia, poza walorami kompetencyjnymi, mogą mieć również wpływ na poprawę komunikacji wewnątrz danej firmy. Stanowią też źródło wielu cennych informacji dla przełożonego. - Zdarza się, że szkolenia często są wstępem do dyskusji o planowanych zmianach w organizacji, okazją do poznania opinii pracowników i zgromadzenia nowych pomysłów - uważa Grabowska.

- Co istotne, dla wielu zatrudnionych udział w szkoleniu jest źródłem motywacji, mającym ogromne znaczenie dla funkcjonowania całej firmy. Szkolenia powinny być zatem postrzegane jako inwestycja w kapitał ludzki – podsumowuje ekspert spółki Macrologic.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jak szkolić pracowników produkcji w branży automotive?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.