PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Jak oceniać współczesnego pracownika? Zatrudniają 2 tys. ludzi i co rok robią ankiety

• Firma Tenneco Automotive Polska co roku pyta swoich pracowników o to, jak – ich zdaniem – sprawdza się system oceny w zakładzie.
• Na podstawie tej ankiety dokonywane są następnie korekty tego systemu.
• – Staramy się generować atmosferę współpracy, a nie wykonywania poleceń – mówi Henryk Michalik, członek zarządu Tenneco Automotive Polska.

Jak oceniać współczesnego pracownika? Zatrudniają 2 tys. ludzi i co rok robią ankiety
Adobe Stock
REKLAMA

O tym, że w motywowaniu pracownika najważniejsze wcale nie muszą być pieniądze rozmawiamy z Henrykiem Michalikiem, członkiem zarządu Tenneco Automotive Polska.

Mówi pan, że w motywowaniu pracowników do większego zaangażowania w pracę najważniejsze wcale nie są pieniądze, lecz wartości i rzetelna ocena pracy. I to działa?

– Owszem, działa, bo jest wiele osób, które chcą pracować w prawie rodzinnej atmosferze. Oczywiście trudno sobie wyobrazić rodzinną atmosferę w firmie, która zatrudnia ponad 2000 ludzi, ale staramy się generować atmosferę współpracy, a nie wykonywania poleceń. Nasz pracownik nie jest tylko pracownikiem. To współpracownik. Jeżeli zespoły ze sobą współpracują, jeżeli rozwijana jest atmosfera tworzenia razem czegoś nowego, to ludzie nie zawsze patrzą tylko na pieniądze. Czekają na pochwałę, dobre słowo, na to, żeby ich zmotywować poprzez właściwą ocenę. I jeśli mamy przygotowany odpowiedni system oceniania, jeżeli ten system i procesy w tym systemie działają właściwie, to ci nasi współpracownicy wcześniej czy później to doceniają.

Jak można przygotować obiektywny system oceniania? Na ocenę pracownika zawsze ma wpływ jego postrzeganie przez przełożonego, a te zwykle jest „skażone” subiektywizmem.

– U nas nawet w małej grupie, jaką jest brygada, trudno jest ocenić kogoś uznaniowo. A nawet jeżeli ludzie to robią, to prędzej czy później ich współpracownicy zaczną wytykać błędy tego systemu. W dzisiejszych czasach trzeba mieć wypracowany system i procesy w tym systemie. Oczywiście takiego systemu nie da się zbudować w ciągu kilku tygodni. Prace nad jego rozwojem trwały u nas latami, ale myślę, że jesteśmy bliscy tego, żeby ten system dopracować w ostatnich szczegółach i zamknąć.

Czyli od pracownika na produkcji idzie w górę informacja o tym, jak on ocenia działanie samego systemu oceny? Jeżeli komuś się coś w tym systemie nie podoba, to ta informacja również dotrze do kierownictwa?

– Właśnie tak. W tym celu przeprowadzamy co roku ankiety. Każdy z naszych współpracowników, od operatorów począwszy, ma możliwość ocenienia nie tylko tego sytemu, ale również swoich przełożonych. Nie z imienia i nazwiska, ale w sposób ogólny. Dzięki temu my możemy wyłuskać te podstawowe wiadomości, które potrzebujemy znać, by ten system poprawiać.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jak oceniać współczesnego pracownika? Zatrudniają 2 tys. ludzi i co rok robią ankiety

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA