PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Jak oceniać współczesnego pracownika? Zatrudniają 2 tys. ludzi i co rok robią ankiety

• Firma Tenneco Automotive Polska co roku pyta swoich pracowników o to, jak – ich zdaniem – sprawdza się system oceny w zakładzie.
• Na podstawie tej ankiety dokonywane są następnie korekty tego systemu.
• – Staramy się generować atmosferę współpracy, a nie wykonywania poleceń – mówi Henryk Michalik, członek zarządu Tenneco Automotive Polska.

Jak oceniać współczesnego pracownika? Zatrudniają 2 tys. ludzi i co rok robią ankiety
Henryk Michalik, członek zarządu Tenneco Automotive Polska. (fot. PTWP / Michał Oleksy)
REKLAMA

O tym, że w motywowaniu pracownika najważniejsze wcale nie muszą być pieniądze rozmawiamy z Henrykiem Michalikiem, członkiem zarządu Tenneco Automotive Polska.

Mówi pan, że w motywowaniu pracowników do większego zaangażowania w pracę najważniejsze wcale nie są pieniądze, lecz wartości i rzetelna ocena pracy. I to działa?

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

– Owszem, działa, bo jest wiele osób, które chcą pracować w prawie rodzinnej atmosferze. Oczywiście trudno sobie wyobrazić rodzinną atmosferę w firmie, która zatrudnia ponad 2000 ludzi, ale staramy się generować atmosferę współpracy, a nie wykonywania poleceń. Nasz pracownik nie jest tylko pracownikiem. To współpracownik. Jeżeli zespoły ze sobą współpracują, jeżeli rozwijana jest atmosfera tworzenia razem czegoś nowego, to ludzie nie zawsze patrzą tylko na pieniądze. Czekają na pochwałę, dobre słowo, na to, żeby ich zmotywować poprzez właściwą ocenę. I jeśli mamy przygotowany odpowiedni system oceniania, jeżeli ten system i procesy w tym systemie działają właściwie, to ci nasi współpracownicy wcześniej czy później to doceniają.

Jak można przygotować obiektywny system oceniania? Na ocenę pracownika zawsze ma wpływ jego postrzeganie przez przełożonego, a te zwykle jest „skażone” subiektywizmem.

– U nas nawet w małej grupie, jaką jest brygada, trudno jest ocenić kogoś uznaniowo. A nawet jeżeli ludzie to robią, to prędzej czy później ich współpracownicy zaczną wytykać błędy tego systemu. W dzisiejszych czasach trzeba mieć wypracowany system i procesy w tym systemie. Oczywiście takiego systemu nie da się zbudować w ciągu kilku tygodni. Prace nad jego rozwojem trwały u nas latami, ale myślę, że jesteśmy bliscy tego, żeby ten system dopracować w ostatnich szczegółach i zamknąć.

Czyli od pracownika na produkcji idzie w górę informacja o tym, jak on ocenia działanie samego systemu oceny? Jeżeli komuś się coś w tym systemie nie podoba, to ta informacja również dotrze do kierownictwa?

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jak oceniać współczesnego pracownika? Zatrudniają 2 tys. ludzi i co rok robią ankiety

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.