Gróbarczyk: Mamy plan uzdrowienia przemysłu stoczniowego

Stocznie idą pod nasz nadzór, bo mamy ambitny plan uzdrowienia tego przemysłu - mówi minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk. Zapowiada też dostarczenie polskim armatorom 10 promów w ciągu 15 lat.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Gróbarczyk: Mamy plan uzdrowienia przemysłu stoczniowego

  • Mówiąc o pomyśle przejęcia nadzoru nad stoczniami państwowymi przez MGMiŻŚ, Gróbarczyk zaznaczył, że resort powstał po to, by skumulować wszystkie obszary związane z gospodarką morską.
  • Ma powstać jeden organizm, który będzie na zasadzie spółek zależnych zarządzał całą grupą stoczniową - powiedział.

W  w wywiadzie dla "Dziennika Gazety Prawnej" minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk pytany był o odbudowę polskiej floty promowej. Odnosząc się do prac nad nowym promem dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, Gróbarczyk powiedział, że obecnie są one na etapie "tworzenia projektu wykonawczego i roboczego". "Wkrótce zaczną się próby modelowe kadłuba, zakładam, że w czerwcu rozpoczną się pierwsze prace nad jego budową" - powiedział.

W wywiadzie przypomniano słowa ministra, który zapowiadał, w 2019 r. "będzie wodowanie", a w 2020 r. "przekazanie statku zamawiającemu". "Nie zakładam żadnych opóźnień. Dla mnie najistotniejsze jest, by prace na pochylni ruszyły w czerwcu" - podkreślił Gróbarczyk.

Na pytanie, czy będą kolejne zamówienia, Gróbarczyk odparł, że to będzie pierwszy z dwóch promów dla PŻB. "Łącznie będzie ich prawdopodobnie 10. Wszyscy polscy armatorzy, czyli Polska Żegluga Morska oraz spółki od niej zależne, muszę wymienić swoje floty. Zakładam, że te 10 sztuk zostanie dostarczone w ciągu 15 lat" - powiedział.

W wywiadzie zauważono, ze PŻB i PŻM to spółki z udziałem Skarbu Państwa, a zlecenie na prom odbyło się bez przetargu. Pytany, czy nie boi się, że mogłoby to zostać zakwalifikowane jako niedozwolona pomoc publiczna dla stoczni, Gróbarczyk odparł, że w ogóle się tego nie obawia. "Jeśli chodzi o prywatnych inwestorów, żaden statek nie jest budowany w ramach przetargu - gdyby to robić w ten sposób, wszystkie jednostki byłyby budowane w Chinach. Nie zakładam interwencji KE również dlatego, że nie są tu wykorzystywane środki unijne" - podkreślił.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.