PARTNER PORTALU partner portalu

E-sport rośnie. Nowa platforma rozpocznie działalność od nowego roku

Nowa platforma medialno-turniejowa eSports Pro League (ESPL) planuje rozpocząć globalną działalność w lutym 2020 r. Organizacja zamierza realizować turnieje sportów elektronicznych na żywo i przez internet w 16 krajach świata, stawiając nacisk na gry mobilne.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

E-sport rośnie. Nowa platforma rozpocznie działalność od nowego roku

ESPL zastrzegło, że przewiduje również wydarzenia nastawione na gry komputerowe i konsolowe.

Zgodnie z komunikatem przekazanym branżowemu serwisowi Esports Insider (ESI), spółka zamierza budować ekosystem obejmujący wydawców, graczy, zespoły, marki i media oraz zapewnić ścieżkę kariery z domu na podium dla aspirujących zawodników. Od lutego do grudnia 2020 r. organizacja zamierza zrealizować wydarzenia w 16 krajach świata: w Azji, Europie i obu Amerykach.

Za funkcjonowanie platformy ma odpowiadać firma eSports Pte współzałożona przez australijskiego wydawcę gier mobilnych iCandy Interactive oraz malezyjską spółkę analizującą dane behawioralne Sedania Innovator Berhad. Szefem ESPL został Michael Broda. Siedzibą organizacji ma być Singapur. Dodatkowe biura powstaną w niemieckiej Kolonii i kalifornijskim Los Angeles w USA.

Czytaj więcej: E-sport pilnie poszukuje pracowników. Pracodawcy sami muszą ich kształcić

ESI postrzega cele ESPL jako nader ambitne i potencjalnie trudne do osiągnięcia. Serwis wskazuje przy tym na utrzymujący się duży udział producentów gier w realizacji wydarzeń e-sportowych (np. oficjalne ligi "Overwatch" oraz "League of Legends"), którzy rzadko powierzają ich organizację zewnętrznym firmom. ESPL konkurowałoby m.in. ze szwedzką Modern Times Group (MTG) - właścicielem takich marek e-sportowych, jak ESL (turnieje Intel Extreme Masters, ESL One, ESL Mistrzostwa Polski) oraz Dreamhack.

Według szacunków firmy analitycznej Newzoo tegoroczne całkowite przychody branży e-sportowej po raz pierwszy przekroczą próg miliarda dolarów i sięgną 1,1 mld USD, co stanowi wzrost o 26,7 proc. rok do roku - głównie ze względu na umowy sponsorskie (436,7 mln USD) i prawa medialne (251,3 mln USD).

Widownia sportów elektronicznych jest szacowana na 443 mln osób na całym świecie, z czego 198 mln to entuzjaści oglądający profesjonalne rozgrywki przynajmniej raz w miesiącu. W 2020 r. spodziewany jest wzrost bazy miłośników e-sportu do 495 mln osób.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Zeghar 2019-10-14 16:08:19

Oni powinni już być po słowie z autorami jakiś tytułów, a nie że dopiero zamierzają zacząć budować swoją sieć...

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.