PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Centra handlowe odbudowują wyniki po ostatnim lockdownie

Po ostatnim lockdownie odwiedzalność centrów handlowych rośnie, choć nadal jest niższa niż w 2019 r.; jednocześnie obroty zbliżają się do poziomów sprzed pandemii, a średnie wydatki osób odwiedzających centra handlowe są nawet wyższe - wynika z raportu Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH).

  • Autor: PAP/bad
  • 14 paź 2021 16:31
Centra handlowe odbudowują wyniki po ostatnim lockdownie
CH Posnania (Fot. mat. pras.)
REKLAMA
  • Według raportu PRCH za I półrocze br., rynek centrów handlowych nadrabia straty po lockdownach.
  • W maju i czerwcu poziomy odwiedzalności centrów handlowych były niższe o odpowiednio 15 proc. i 8 proc. w porównaniu do 2019 r.
  • Jednak wyższe niż w analogicznych miesiącach w 2020 r.: o odpowiednio 27 proc. i 16 proc.

W okresie maj - czerwiec 2021 roku obroty były zbliżone do poziomów sprzed pandemii - w maju osiągnęły 100 proc., a w czerwcu 96 proc. obrotów z czerwca 2019 r. Jak wskazano w raporcie, niektóre branże, jak rozrywka i gastronomia, które z powodu lockdownów były zamknięte dłużej i nie mogły działać, w pierwszej połowie 2021 r. nie wróciły do poziomu obrotów z 2019 r.

Zdaniem dyrektora zarządzającego Polskiej Rady Centrów Handlowych Krzysztofa Poznańskiego, szybki powrót klientów do zakupów stacjonarnych w centrach handlowych świadczy o ich przywiązaniu do tych obiektów. "Przyspieszenie rozwoju handlu internetowego w czasie pandemii, które spowodowało, że wielu widziało przyszłość centrów handlowych w czarnych barwach, gwałtownie wyhamowało, a wyniki sprzedaży w galeriach handlowych wróciły do tych sprzed pandemii. E-commerce będzie się rozwijał, ale wiemy już dziś, że powinien być w symbiozie z handlem stacjonarnym, bo oba te kanały sprzedaży potrzebują siebie wzajemnie do dalszego rozwoju" - powiedział Poznański.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Dodał, że odwiedzalność centrów handlowych rośnie z miesiąca na miesiąc, obserwowana jest też wyższa konwersja niż przed pandemią, czyli średnie wydatki osób odwiedzających centra handlowe, co łagodzi mniejszą frekwencję odwiedzających. "Klienci realizują odłożone potrzeby zakupowe i wydają więcej pieniędzy podczas jednej wizyty w centrum handlowym" - podsumował Poznański.

Z raportu wynika także, że w pierwszym półroczu br. inwestorzy wydali na zakup wszystkich nieruchomości komercyjnych, takich jak obiekty handlowe, biura i magazyny o około 30 proc. mniej niż rok wcześniej.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Centra handlowe odbudowują wyniki po ostatnim lockdownie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.