PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Braki kadrowe i presja płacowa. To największe problemy pracodawców z automotive

Z „MotoBarometru 2019” firmy Exact Systems wynika, że 40 proc. pracodawców w branży automotive planuje rekrutacje. To o 23 proc. mniej niż rok wcześniej. Jak sytuacja wygląda w innych krajach?

Braki kadrowe i presja płacowa. To największe problemy pracodawców z automotive
Adobe Stock
REKLAMA
  • Zapotrzebowanie na pracę w sektorze automotive nadal jest spore, ale zauważalne jest lekkie wyhamowanie.
  • Pracowników produkcyjnych niższego szczebla będzie szukać 78 proc. pracodawców, natomiast 44 proc. firm będzie szukać pracowników średniego szczebla.
  • By uzupełnić braki kadrowe, 2 na 3 pracodawców deklaruje, że korzysta ze wsparcia ukraińskiej siły roboczej.

Z „MotoBarometru 2019” firmy Exact Systems wynika, że ubywa firm z branży motoryzacyjnej, które planują rekrutację w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Nadal jednak zatrudnienie planuje powiększyć 40 proc. pracodawców – w porównaniu z poprzednią edycją badania to spadek o 23 proc.

Arkadiusz Więckiewicz, menadżer regionu w Randstad Polska, potwierdza, że zapotrzebowanie na pracę w sektorze automotive nadal jest spore, ale zauważalne jest lekkie wyhamowanie. Jak zaznacza, w drugim kwartale 2019 r. pojawiły symptomy niepewności pracodawców.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- W branży automotive ma to związek ze słabszą kondycją tej branży w Niemczech, która mierzy się ze zmniejszonymi zamówieniami lub przeniesieniem projektów na późniejszy okres. Nie oznacza to jednak całkowitego zastoju, gdyż z drugiej strony firmy z sektora automotive przechodzą silne przemiany, w związku z wdrażaniem technologii napędu hybrydowego i elektrycznego, inwestują w wyspecjalizowane technologie związane z ideą przemysłu 4.0 (inwestycja Mercedes-Benz w Jaworze na Dolnym Śląsku), produkcję ogniw dla branży motoryzacyjnej (LG Chem Energy w Biskupicach Podgórnych koło Wrocławia) czy aut hybrydowych (Toyota w Wałbrzychu) - komentuje Arkadiusz Więckiewicz.

- Każda taka inwestycja wiąże się z zaangażowaniem poddostawców tych technologii, a to wzmaga popyt na pracowników z doświadczeniem i kompetencjami w tych technologiach. O ile europejscy producenci mogą być nieco powściągliwi w związku z kondycją gospodarki, o tyle obserwujemy rosnące zainteresowanie Polską inwestorów z Azji - dodaje.

Pracownicy niższego szczebla na celowniku

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Braki kadrowe i presja płacowa. To największe problemy pracodawców z automotive

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Anders 2019-12-02 19:34:25

    Firmy pokroju Randstad powinny upasc.Zaden trzezwo myslacy czlowiek nie bedzie korzystal z posrednikow typu ranstad , adeco czy innej masci agencji.Stad tez maja spadki.

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA