PARTNER PORTALU partner portalu

Adidas ogłasza fiasko eksperymentu. Robot nie dał rady zastąpić człowieka

Adidas zapowiedział zamknięcie dwóch fabryk w Niemczech w Ansbach i w Stanach Zjednoczonych w Atlancie. Obie były eksperymentem ze zautomatyzowaną produkcją obuwia przy użyciu robotów.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Adidas ogłasza fiasko eksperymentu. Robot nie dał rady zastąpić człowieka

Fabryki "Speedfactories" miały być rewolucją w procesie produkcji obuwia. Powstały w 2016 i 2017 r. jako próba przeniesienia produkcji butów z Azji Wschodniej. Jak informuje serwis Techcrunch, eksperyment jednak nie powiódł się. 

Zamykane fabryki, dzięki wdrożonym robotom, miały usprawnić produkcję i dystrybucję oferując bardziej spersonalizowany finalny produkt. 

Addidas jednak przeszacował koszty a technologia zautomatyzowanego szycia obuwia okazała się zbyt prymitywna, by sprostać wyzwaniu. Wdrożenie do produkcji nowego modelu butów wymagały przeprogramowania robotów lub wdrożenia nowych, co generowało spore koszty. 

- Potrzeba wiedzy, by przeprogramować roboty - pisze Techcrunch. O ile w produkcji przemysłowej, powtarzalnej, roboty się sprawdzają, to do uszycia buta możliwości robota okazały się zbyt ograniczone. Wyszkolenie człowieka, przynajmniej jeśli chodzi o szycie obuwia, wciąż pozostaje tańsze.

Szef operacji globalnych Adidas Martin Shankland podkreśla, że Speedfactories były dla firmy dobrą lekcją. - Dostarczały przez pewien czas produkty na rynek w odpowiednim czasie - stwierdził. - Taki był nasz cel. - Mimo to inwestycja się nie sprawdziła.

Firma nie wykluczyła, że rozwiązania produkcyjne zastosowane w Niemczech i w Stanach będą wdrażane w Azji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.