W centrach logistycznych Amazona w Polsce odbyło się siedem kontroli Państwowej Inspekcji Sanitarnej, które miały na celu weryfikację poziomu ochrony pracowników przed ewentualnym zakażeniem koronawirusem w miejscu pracy. Państwowa Inspekcja Sanitarna zaaprobowała środki bezpieczeństwa wdrożone przez Amazon i nie znalazła żadnych uchybień w naszych procesach - takie stanowisko przesłała nam firma Amazon. To odpowiedź na rozmowę PulsHR.pl z przedstawicielami OZZ Inicjatywa Pracownicza.
-
- •7 kwi 2021 10:57

- Amazon działa w Polsce od 2014 r.
- - Podobnie jak w wielu innych firmach, wyznaczamy cele naszym pracownikom niezależnie od tego, czy pracują w naszych biurach korporacyjnych, czy centrach logistyki e-commerce. Ustalane są one obiektywnie, w oparciu o analizę dotychczasowych wyników członków naszego zespołu - wyjaśnia w oficjalnym stanowisku biuro prasowe firmy.
- Podczas rozmowy z portalem PulsH.pl przedstawiciele Inicjatywy Pracowniczej zarzucili firmie m.in. nieprzestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.
We wtorek 6 kwietnia opublikowaliśmy rozmowę z Martą Rozmysłowicz i Jakubem Grzegorczykiem z Komisji Krajowej OZZ Inicjatywa Pracownicza. Związek, choć funkcjonuje na wielu polach, najbardziej znany jest z działalności w polskich oddziałach Amazona.
- Najważniejszym osiągnięciem w tej chwili jest powstrzymanie pracodawcy od karania pracowników za niewyrobienie norm. Amazon ma system stale rosnących norm, np. sortowania czy pakowania określonej normy produktów na godzinę. Dotychczas była to praktyka unikatowa na skalę Europy, funkcjonująca tylko w Polsce - karanie za niewyrobienie 100 proc. normy. Można było np. wyrobić 99 proc. planu i mimo tego otrzymywało się tzw. feedback. Po otrzymaniu określonej liczby takich informacji można było zostać zwolnionym - wyjaśniała podczas rozmowy z naszym portalem Marta Rozmysłowicz.
Do wypowiedzi związkowców odniosło się biuro prasowe firmy.
- Podobnie jak w wielu innych firmach, wyznaczamy cele naszym pracownikom niezależnie od tego, czy pracują w naszych biurach korporacyjnych, czy centrach logistyki e-commerce. Ustalane są one obiektywnie, w oparciu o analizę dotychczasowych wyników członków naszego zespołu. Natomiast do każdej osoby, która ma problem z osiągnięciem celu, podchodzimy indywidualnie i oferujemy wsparcie, aby pomóc jej poprawić wyniki i odnieść sukces w Amazon. Nigdy nie wypowiadamy umowy z pracownikiem bez ważnego powodu, w naszym interesie jest tworzenie najlepszych warunków pracy i utrzymywanie talentów w firmie - czytamy w oficjalnym oświadczeniu.


KOMENTARZE (6)