PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

ZUS zorganizował Forum Współpracy. Tematem był outsourcing pracowników

• Obowiązek podawania powodu wyrejestrowania płatników składek i ponownej rejestracji z powodu outsourcingu zatrudnienia, to jeden z pomysłów na przeciwdziałanie nieprawidłowościom przy takiej formie zmiany pracodawcy.
• Rozwiązanie takie było omawiane podczas Forum Współpracy ZUS. To pierwsze Forum Współpracy zorganizowane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
• W debacie poświęconej outsourcingowi pracowników uczestniczyli reprezentanci instytucji państwowych, pracodawców i związków zawodowych.

  • Autor: PAP/MIW
  • 6 paź 2016 17:13
ZUS zorganizował Forum Współpracy. Tematem był outsourcing pracowników
Czy zmienią się zasady outsourcingu zatrudnienia? (fot. pixabay.com)
REKLAMA

Prezes ZUS prof. Gertruda Uścińska wyjaśniła, że ta inicjatywa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych ma rozwiązywać najbardziej drażliwe problemy pracodawców, przedsiębiorców oraz pracowników - osób ubezpieczonych.

- Chcemy stawiać jeden wiodący problem obecny na rynku pracy - w zakresie ubezpieczeń społecznych, czy przy prowadzeniu działalności gospodarczej. Chcemy, aby te problemy identyfikowali nam sami zainteresowani - pracodawcy i pracownicy - tłumaczyła ideę projektu.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Na Forum mamy wypracować wspólne stanowisko, wspólny projekt rozwiązań w danej materii. Pierwszym, który zaproponowaliśmy jest outsourcing. Ta luka często jest wykorzystywana przez tych, którzy próbują prawo obejść, a ci, którzy chcą zachować się zgodnie z prawem, nie wiedzą, jak to zrobić - podkreśliła profesor.

- Stad próba określenia rozwiązań i zaproponowania decydentom formy, w jakiej można byłoby to zrobić - dodała.

Prezes NIK Krzysztof Kwiatkowski przypominał wyniki kontroli w tej sprawie i zaznaczył, że jednym z wniosków pokontrolnych był brak mechanizmów szybkiej reakcji państwa przy naruszeniach prawa w tym względzie.

Według NIK mechanizm dotyczący outsourcingu zawarty obecnie w Kodeksie pracy jest wystarczający. Pozwala on - jak zapisano w Kodeksie - w razie przejścia zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę, by nowa firma z mocy prawa stała się stroną w dotychczasowych umowach dotyczących stosunków pracy. Izba zwraca jednak uwagę, że należy stosować ten przepis, ale również przyglądać się, jak jest wykorzystywany i przeciwdziałać patologiom.

Szef Państwowej Inspekcji Pracy Roman Giedrojć ocenił, że w praktyce stosowania przepisów dotyczących outsourcingu największe problemy nie dotyczą ich używania przez agencje pracy tymczasowej, czy inne wyspecjalizowane agencje. Pojawiają się za to w podmiotach, które oferują natychmiastowe organizowanie pracowników tylko na ten czas, w którym pracodawca go potrzebuje.

Giedrojć tłumaczył, że oznacza to np., iż pośrednik dzwoni do pracownika, który nie dyżuruje, tylko np. przebywa na rodzinnej uroczystości i stamtąd idzie do pracy; nikogo nie interesuje, że pił alkohol nie wiedząc, że będzie pracował, a to może skutkować wypadkami - mówił szef PIP powołując się na własne doświadczenia kontrolne jako inspektora pracy.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: ZUS zorganizował Forum Współpracy. Tematem był outsourcing pracowników

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.