PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Zmiany w IKE, IKZE i PPE. Poprawki pozytywnie zaopiniowane

Sejmowe komisje pozytywnie zaopiniowały poprawki Senatu do nowelizacji ustawy o PPE, IKE i IKZE. Zmiany w ustawie dotyczą m.in. warunków uczestnictwa w PPE. Zrezygnowano z tzw. zakazu fakultatywnego, polegającego na ograniczeniu wnoszenia składki dodatkowej do programu.

  • Autor: PAP/AT
  • 6 kwi 2022 22:28
Zmiany w IKE, IKZE i PPE. Poprawki pozytywnie zaopiniowane
Celem noweli jest wprowadzenie ułatwień w prowadzeniu pracowniczych programów emerytalnych przez pracodawców (fot. shutterstock)
REKLAMA
  • Celem noweli jest wprowadzenie ułatwień w prowadzeniu pracowniczych programów emerytalnych przez pracodawców. W ustawie wprowadzono przepisy o przenoszeniu środków zgromadzonych w PPE przez dotychczasową instytucję zarządzającą do nowego zarządzającego.
  • Uatrakcyjniono też warunki uczestnictwa w PPE, jeśli chodzi o wnoszenie przez uczestnika składki dodatkowej.
  • Regulacja przewiduje zniesienie fakultatywnego zakazu wnoszenia składki dodatkowej, jak również dopuszczenie finansowania tej składki także z innych źródeł niż wynagrodzenie uczestnika PPE.

24 marca Senat zaproponował poprawki do nowelizacji ustawy regulującej m.in. funkcjonowanie pracowniczych programów emerytalnych (PPE). Oprócz zmian o charakterze precyzującym i uspójniającym Senat opowiedział się za przesunięciem terminu wejścia w życie noweli na 1 lipca 2022 r.

Poprawki Senatu rozpatrzyły na wspólnym posiedzeniu sejmowe komisje finansów publicznych oraz polityki społecznej i rodziny. Wszystkie trzy senackie poprawki zostały pozytywnie zaopiniowane przez komisje.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Celem noweli jest wprowadzenie ułatwień w prowadzeniu pracowniczych programów emerytalnych przez pracodawców. W ustawie wprowadzono przepisy o przenoszeniu środków zgromadzonych w PPE przez dotychczasową instytucję zarządzającą do nowego zarządzającego.

Uatrakcyjniono też warunki uczestnictwa w PPE, jeśli chodzi o wnoszenie przez uczestnika składki dodatkowej (dobrowolnej).

Regulacja przewiduje zniesienie fakultatywnego zakazu wnoszenia składki dodatkowej, jak również dopuszczenie finansowania tej składki także z innych źródeł niż wynagrodzenie uczestnika PPE.

Wobec zmniejszenia obowiązków administracyjnych dla pracodawców, wprowadzono obowiązek przekazania Polskiemu Funduszowi Rozwoju (PFR) jedynie oświadczenia dotyczącego liczby zatrudnionych uczestników PPE oraz liczby pracowników zatrudnionych (dwukrotnie w ciągu roku). PFR będzie przekazywał te informacje do Komisji Nadzoru Finansowego.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Zmiany w IKE, IKZE i PPE. Poprawki pozytywnie zaopiniowane

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.