Zakaz handlu w niedzielę: Branża odzieżowa traci na ustawie

Od początku marca 2018 r. obowiązuje zakaz handlu w niedzielę. Ustawa już wpływa na wyniki spółek sektora. Najmocniej odczuwają ją firmy prowadzące sklepy w centrach handlowych.

REKLAMA


Puls HR Puls HR

Zakaz handlu w niedzielę: Branża odzieżowa traci na ustawie

PODZIEL SIĘ


Autor: AT

28 maj 2018 9:35


Jak podaje Parkiet.pl, z najnowszych danych firmy Retail Institute wynika, że zakaz handlu w niedzielę mocno uderzył w branżę handlową.

– Ogółem od stycznia do 20 maja ruch w centrach handlowych spadł o 3,14 mln osób. Największe spadki widać od marca, czyli od początku obowiązywania zakazu handlu w niedzielę – wylicza Parkiet.pl

Czytaj też: Zakaz handlu w niedzielę: Pracodawcy i pracownicy ocenili skutki nowych przepisów

Według dziennika na zakazie handlu nie stracił sektor spożywczy a wręcz przeciwnie. Może to się wiązać z tak zwanym kupowaniem na zapas przed niedzielami niehandlowymi. Inne sektory już w tak dobrej pozycji jednak nie są.

– Branża odzieżowa zanotowała bowiem spadek obrotów o 7,4 proc., a sektor usługowy o niemal 20 proc. Dane kwietniowe będą jeszcze gorsze, ponieważ w tym miesiącu była tylko jedna niedziela handlowa – w marcu dwie – podaje Parkiet.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.