Pierwsza niedziela bez handlu zbliża się wielkimi krokami. Czy przedstawiciele branży handlowej nerwowo patrzą w kalendarz?
-
- •22 lut 2018 12:00

- Zakaz handlu wejdzie w życie od 1 marca, a 11 marca będzie prawdziwym testem - to pierwsza niehandlowa niedziela.
- Choć centra handlowe będą musiały się przyzwyczaić do nowej sytuacji, już od dawna przygotowują strategię. Nową niehandlową ofertę wymusza bowiem nie tylko zmiana w prawie, ale robi to coraz bardziej wymagający klient.
- Jakuba Jarczewskiego z Metro Properties (centra handlowe M1) sugeruje mniej chaosu informacyjnego, a więcej spokoju i rozwagi.
Z inicjatywy NSZZ „Solidarność” od marca będzie obowiązywać prawo o zakazie handlu w niedzielę. Formalnie 11 marca będzie pierwszym dniem wolnym od pracy w handlu. W myśl ustawy, najpierw będą ograniczone dwie niedziele w miesiącu, a z czasem wszystkie.
Media w Polsce wyszukują ciekawostki związane z tym tematem, takie jak otwieranie sklepów od północy w poniedziałek lub uzasadniają zakaz obroną kapitału polskiego. Większość bowiem dużych sieci handlowych w naszym kraju to podmioty odprowadzające zyski do zagranicznych sieci.
Czytaj też: Minister Rafalska ostrzega, że nie będzie pobłażania dla łamiących i naginających zakaz handlu
Tymczasem, jak przekonują przedstawiciele branży handlowej, nie należy się martwić o sytuację na rynku. Przykłady zagraniczne bowiem pokazują, że społeczeństwa się uczą i z czasem przyzwyczajają się do zamkniętych sklepów.
Internet a handel detaliczny
Sposobem rozwiązania kwestii zakazu handlu można będzie budowanie pozycji na sprzedaży internetowej. Tę kwestię opisuje Mariusz Machnicki, dyrektor z ramienia Echo Polska Properties (EPP).
- Szczególnie teraz, gdy oczekujemy wejścia w życie ustawy o zakazie handlu, centra będą się otwierały na zasadzie showroom. Klient przyjdzie do takiego miejsca, zrobi sam zakupy, poklika i odbierze towar – podkreśla Mariusz Machnicki dodając, że właśnie takiego rozwiązania użyto w marce Zara, która oparła na tym modelu sklep w Londynie. - Działało to bardzo ładnie – podsumowuje.


Redakcja poleca
-
Zarządzanie
Rząd zgodził się o poszerzenie tarczy branżowej o kolejne biznesyWsparcie w ramach tzw. tarczy branżowej zostanie rozszerzone na kolejnych sześć kodów PKD i dotyczyć będzie m.in. hoteli, w tym turystycznych obiektów noclegowych i miejsc krótkotrwałego zakwaterowania - poinformował we wtorek resort rozwoju pracy i technologii.
-
-
-
KOMENTARZE (0)