PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Ważne zmiany w elektronicznym rejestrze przedsiębiorców CEIDG

Od 1 stycznia 2019 r. wraz z wnioskiem CEIDG-1 przedsiębiorca może zgłosić pracowników do ubezpieczeń społecznych lub ubezpieczenia zdrowotnego bez wychodzenia z domu i ponoszenia dodatkowych kosztów.

  • Autor: PAP/KDS
  • 1 sty 2019 12:50
Ważne zmiany w elektronicznym rejestrze przedsiębiorców CEIDG
Zmiany są efektem jednej z ustaw z pakietu Konstytucji Biznesu. (fot.shutterstock.com)
REKLAMA

Zmiany te są efektem jednej z ustaw z pakietu Konstytucji Biznesu (ustawa o CEIDG i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy).

Na jej mocy oprócz zgłoszenia pracownika do ubezpieczenia, przedsiębiorca może także poinformować o zmianie i wyrejestrowaniu pracownika.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Przedsiębiorca uzyskuje możliwość złożenia odpowiednich formularzy bez wychodzenia z domu i bez ponoszenia dodatkowych kosztów, co stanowi kolejny krok w elektronizacji usług oferowanych przez administrację publiczną - wyjaśnia resort przedsiębiorczości i technologii.

CEIDG przesyła zarówno wniosek CEIDG-1, jak i szereg formularzy dotyczących opodatkowania oraz ubezpieczeń społecznych on-line do innych rejestrów - komunikacja z innymi rejestrami odbywa się bowiem elektronicznie.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Ważne zmiany w elektronicznym rejestrze przedsiębiorców CEIDG

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.