Unijne przepisy dot. transportu. "Polska przegrała bitwę, a nie wojnę"

W sprawie regulacji transportu międzynarodowego w UE przegraliśmy bitwę, a nie wojnę, więc nie składamy broni. W styczniu będzie głosowanie w Komisji, potem w Parlamencie UE i tu dalej będziemy aktywni - powiedział w Sejmie minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Unijne przepisy dot. transportu. "Polska przegrała bitwę, a nie wojnę"

- Po przeforsowaniu w Brukseli rozwiązań o charakterze protekcjonistycznym, to nie Polska przegrała, a firmy transportowe Unii Europejskiej - podkreślił minister Adamczyk odpowiadając na pytanie posłów klubu PSL-UED dotyczące niekorzystnych dla polskich firm transportowych zmian przepisów.

- Nie mieliśmy większości blokującej, choć 1/3 sprzeciwiła się tym regulacjom. Przegraliśmy bitwę, a nie wojnę, więc nie składamy broni. Chcemy wyeliminować najbardziej niekorzystne przepisy dotyczące transportu samochodowego polskiego, także europejskiego - dodał Adamczyk.

Podkreślił, że jest w "stałym kontakcie z ministrami tzw. grupy sprzeciwu". - Przygotowujemy kolejne materiały. W styczniu będzie głosowanie w Komisji, potem odbędzie się debata na ten temat w europarlamencie. Będziemy walczyć, aby wyeliminować propozycje, które są najbardziej niekorzystne dla firm transportowych - zapewnił minister infrastruktury.

- Ponadto współpracujemy z branżą transportową, która przygotowuje informacje i materiały, aby dochodzić swoich praw przed Europejskim Trybunałem Sprawiedliwości - dodał.

3 grudnia br., po kilkunastu godzinach negocjacji, kraje UE przyjęły stanowisko w sprawie nowych regulacji dotyczących międzynarodowego transportu drogowego.

Kraje członkowskie ustaliły m.in., w jakich sytuacjach kierowcy będą podlegać przepisom o delegowaniu pracowników. Zgodnie z nim, jeśli kierowca będzie wykonywał przewóz z kraju, w którym mieści się siedziba firmy, do innego państwa, to będzie wyłączony z przepisów o delegowaniu.

Sprzeciw wobec części przepisów zgłosiły Polska, Węgry, Litwa, Łotwa, Malta, Bułgaria, Chorwacja, Irlandia i Belgia.

Wprowadzenie regulacji, zgodnie z którymi kierowcy w transporcie drogowym zostaną objęci przepisami dotyczącymi delegowania pracowników, zaproponowała Komisja Europejska. Na takie rozwiązania naciskały kraje zachodnie. Polska, która ma największą flotę samochodów transportowych w UE jest im przeciwna.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.