PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Ulgi dla twórców: Więcej osób skorzysta z ulgi, ale co z reklamą?

Projekt zmian podatkowych dotyczących twórców nie obejmuje wprost branż od zawsze kojarzonych z działalnością twórczą, np. reklamy - komentuje doradca podatkowy, partner w MDDP, Anna Misiak.

  • Autor:PAP/AT
  • 8 lut 2018 11:10
Ulgi dla twórców: Więcej osób skorzysta z ulgi, ale co z reklamą?
Rząd przyjął projekt nowelizacji ustaw podatkowych dotyczący m.in. ulgi podatkowej dla twórców (fot.shutterstock)
REKLAMA
  • Projekt zmian podatkowych dotyczących twórców rozszerza katalog działalności podlegającej 50-proc. kosztom, ale nie rozwiewa wątpliwości - mówi Misiak.
  • Nie obejmuje wprost branż od zawsze kojarzonych z działalnością twórczą, np. reklamy - komentuje.
  • W przypadku niektórych branż kreatywnych problemy z zastosowaniem 50-proc. kosztów pozostaną - wyjaśnia.

Anna Misiak zwróciła uwagę, że przyjęty przez rząd we wtorek (6 luty) projekt dotyczy przepisów obowiązujących od 1 stycznia tego roku. "Rozszerzono katalog działalności twórczej korzystającej z 50-proc. kosztów uzyskania przychodu i zmieniono uszeregowanie działalności twórczej w katalogu" - powiedziała Misiak.

Zauważyła, że w katalogu zamieniono "działalność twórczą w zakresie literatury pięknej", która podlega 50-proc. kosztom uzyskania przychodu, na "działalność w zakresie literatury". Według ekspertki oznacza to, że więcej podmiotów będzie mogło skorzystać z ulgi dla twórców. Ponadto w katalogu pojawiło się pojęcie wzornictwa przemysłowego, czy inżynierii budowlanej.

Czytaj też: Zawód artysta. Kto nim jest?

"Rozszerzono zapisy katalogu i objęto 50-proc. kosztami uzyskania przychodów twórczość audialną (dźwiękową - red.) niezależnie od twórczości audiowizualnej. Zadowolonych powinna być więc część radiowców, którzy nie są dziennikarzami, ani publicystami, bowiem w wersji przepisów obowiązujących od 1 stycznia br. ich twórczość nie podlegałaby zwiększonym kosztom" - wskazała Misiak.

Dodała, że wśród nowych rodzajów działalności dodanych do katalogu znalazła się działalność konserwatorska i muzealnicza - w dziedzinie wystawienniczej, naukowej, popularyzatorskiej, edukacyjnej oraz wydawniczej. Katalog uzupełniono też o tłumaczenia.

"Nie każde tłumaczenie będzie jednak podlegało 50-proc. kosztom" - zauważyła Misiak. Wyjaśniła, że zwykłe tłumaczenia, np. korespondencji firmowej, dokumentacji korporacyjnej nie będą mieścić się w tej definicji. Ulga obejmie natomiast tłumaczenia poezji, czy utworów literackich.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Ulgi dla twórców: Więcej osób skorzysta z ulgi, ale co z reklamą?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.