PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Time's Up: Kampania na rzecz ofiar molestowania seksualnego w miejscu pracy się rozrasta

Ponad 300 aktorek, scenarzystek, agentek, reżyserek i producentek uruchomiło inicjatywę Time's Up, która ma pomagać w walce z molestowaniem seksualnym w przemyśle filmowym i poza nim. Wśród popierających inicjatywę są Reese Witherspoon i Cate Blanchett.

  • Autor:aw/PAP
  • 2 sty 2018 9:37
Time's Up: Kampania na rzecz ofiar molestowania seksualnego w miejscu pracy się rozrasta
W liście zaadresowanym do "każdej kobiety (...), która musiała bronić się przed niechcianymi propozycjami natury seksualnej", mowa jest o tym, że molestowanie często może być kontynuowane, bo "sprawcy i pracodawcy nie są za nie karani" (fot.pixabay)
REKLAMA

Informacja o projekcie została ogłoszona w formie listu otwartego w płatnym ogłoszeniu na łamach  "New York Timesa".

Time's Up (ang. czas minął) to "wspólny apel o zmianę, kierowany przez kobiety w przemyśle rozrywkowym do kobiet wszędzie" - napisały pomysłodawczynie projektu. "Walka kobiet o udział, awans i bycie słyszanymi" musi się zakończyć, "minął czas dla nieprzeniknionego monopolu" - dodały.

W liście zaadresowanym do "każdej kobiety (...), która musiała bronić się przed niechcianymi propozycjami natury seksualnej", mowa jest o tym, że molestowanie często może być kontynuowane, bo "sprawcy i pracodawcy nie są za nie karani".

Wzywa się też do walki z "nierównością płci oraz nierównym podziałem władzy", a także apeluje o równorzędne nagradzanie tej samej płacy niezależnie od płci pracownika.

Inicjatywa, wspierana m.in. przez Natalie Portman, Reese Witherspoon, Cate Blanchett, Evę Longorię i Emmę Stone, zebrała już 13 milionów dolarów na swoją działalność. Zebrane środki będą przeznaczane m.in. na finansowanie pomocy prawnej dla ofiar molestowania seksualnego w miejscu pracy, zarówno kobiet, jak i mężczyzn.

fot.twitter
fot.twitter

Kampania Time's Up jest kierowana przede wszystkim do osób, których nie stać na obronę, w tym do zatrudnionych w rolnictwie i fabrykach oraz w zawodach opiekuńczych.

W grudniu tygodnik "Time" opublikował listę "osób, które zerwały pakt milczenia", czyli kobiet i mężczyzn, które publicznie wypowiedziały się przeciwko molestowaniu seksualnemu, i uznał globalny ruch przeciw molestowaniu #Metoo za "Człowieka Roku" 2017.

W 2017 roku akcja Metoo zdobyła duży rozgłos, a rozpoczęła się od apelu aktorki Alyssy Milano na Twitterze, by osoby, które zetknęły się z molestowaniem seksualnym, ujawniły się w mediach społecznościowych w geście solidarności z innymi ofiarami oraz by pokazać powszechność tego zjawiska. Między październikiem a grudniem hasztag #metoo został użyty na Twitterze ponad 6 mln razy.

Przyczyną Metoo stał się skandal z udziałem wpływowego producenta filmowego Harveya Weinsteina, którego kilkadziesiąt kobiet oskarżyło o molestowanie, a kilka o gwałt.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Time's Up: Kampania na rzecz ofiar molestowania seksualnego w miejscu pracy się rozrasta

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.