Tachografy w busach, rewolucja w przewozach międzynarodowych. Nie wszyscy się ucieszą

Obowiązek wyposażenia w tachograf każdego busa o masie powyżej 2,4 t użytkowanego w międzynarodowych przewozach towarów to jeden z najnowszych pomysłów europarlamentarzystów. Jeśli przepisy wejdą w życie, może to oznaczać wyższe zarobki kierowców niewielkich busów. Niestety tylko tych, którzy utrzymają miejsca pracy. Zdaniem specjalistów nowe regulacje spowodują przeniesienie części transportu na duże pojazdy.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Tachografy w busach, rewolucja w przewozach międzynarodowych. Nie wszyscy się ucieszą

  • Jeśli nowe regulacje dotyczące transportu międzynarodowego wejdą w życie, oznaczają prawdziwą rewolucję wśród przewoźników tzw. lekkiej floty.
  • Samym kierowcom łatwiej będzie się rozliczać z przepracowanych godzin. Jednak z drugiej strony część przewozów może zostać przejęta przez duży transport.
  • Zmiany nie powinny mieć także większego wpływu na inne branże uzależnione od transportu. Wyjątkiem może być branża automotive oraz część gastronomii.
  • O transporcie i logistyce będziemy rozmawiać od 13 do 15 maja w Katowicach podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego pod patronatem PulsHR.pl, na który serdecznie zapraszamy.

To może być prawdziwa rewolucja w międzynarodowej branży transportowej. Chodzi jednak o przewoźników, którzy mają w swojej flocie małe busy o masie pomiędzy 2,4 t a 3,5 t. Na razie ich czas pracy i odpoczynku nie jest regulowany żadnymi przepisami. Chce to jednak zmienić Parlament Europejski, zmieniając rozporządzenie 561/2006, które dotyczy transportu drogowego. Europosłowie chcą, aby także kierowcy busów w transporcie międzynarodowym (dotyczącym tylko przewozu rzeczy) musieli mieć w pojazdach zamontowane tachografy.

Czytaj także: Nowe przepisy o tachografach coraz bliżej. Przewoźnicy wciąż niegotowi

- Współczesny kierowca busa to "terminator", który często jeździ po 20 godzin na dobę. Uważam, że takie przepisy są konieczne. Przede wszystkim z punktu widzenia bezpieczeństwa na drogach - uważa Łukasz Włoch, ekspert Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców.

Co to oznacza dla kierowców?

Część zmian, które bezpośrednio wpłyną na tryb pracy, kierowcy na pewno odbiorą jako pozytywne. Przede wszystkim, łatwiej będzie im się rozliczać np. z nadgodzin. Tachograf będzie solidnym dowodem przepracowanych godzin. Dotychczas - jak mówi część specjalistów - jeśli czegoś nie było "na papierze", trudniej było to udowodnić - np. podczas sporu przed sądem pracy. Ponadto nowe regulacje wpłyną na kontrolowanie czasu ich wypoczynku, a co za tym idzie, powinno zwiększyć bezpieczeństwo na drogach.

Czytaj także: Gdzie jeżdżą polscy TIR-owcy i na co muszą uważać?

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

4 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Busiarz 2019-04-18 23:13:05

Legendy o „terminatorach” znamy wszyscy, lecz to 5% społeczności busiarzy (takie historie lepiej sie sprzedają). Jesli ktoś na prawdę wierzy, że można regularnie nie spać to polecam eksperyment na samym sobie. Znacznie groźniejsza jest wizja spędzania przymusowo 13h na (multi-ciekawym) parkingu jesli miejsc wystarczy. A + kierowców bo łatwiej rozliczyć czas pracy?? Teraz będziecie go rozliczać we FR lub DE ciężarówce. Bo przecież to dlatego, że zachodniemu sąsiadowi nie podoba sie Polska konkurencja. Kochani jak Wam powiedzą, że plastik jest jednak dobry dla środowiska i świetnie nadaje sie do kanapek to tez uwierzycie ?

Polak13 2019-04-17 08:06:48

Nareszcie ktoś pomyślał o bezpieczeństwie. Z tymi szaleńcami to strach jechać.

Leszek 2019-04-17 04:45:09

Ja też jestem za po rozmowie w Holandii z busiarzem który ładował się razem ze mną o 19:00 miał do pokonania 1300 km mało co spał sam mi mówił i na drugi dzień po południu miał być w okolicy Gniezna

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.