PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

STOP Nieuczciwym Pracodawcom zalane zgłoszeniami. Prawa pracowników łamane na potęgę

Stowarzyszenie STOP Nieuczciwym Pracodawcom w pierwszym półroczu 2020 roku odebrało ponad 200 zgłoszeń od pracowników, którzy czują się poszkodowani. Znaczna większość to efekty pandemii koronawirusa. - W naszej kilkuletniej historii jeszcze nigdy nie mieliśmy tylu zgłoszeń - przyznaje Małgorzata Marczulewska, prezes Stowarzyszenia STOP Nieuczciwym Pracodawcom.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

STOP Nieuczciwym Pracodawcom zalane zgłoszeniami. Prawa pracowników łamane na potęgę

  • Pandemia koronawirusa spowodowała kryzys gospodarczy, jakiego jeszcze kilka miesięcy temu nikt na świecie się nie spodziewał. Koronawirus z dnia na dzień zmienił prężnie rozwijający się rynek.
  • Obecnie obserwujemy powolne „odmrażanie” gospodarki. To nie oznacza, że pracownicy i pracodawcy wrócą od razu do relacji i umów sprzed pandemii.
  • Tylko w pierwszych miesiącach 2020 roku Stowarzyszenie Stop Nieuczciwym Pracodawcom odebrało ponad 200 zgłoszeń od pracowników, którzy czują się poszkodowani. Kolejne cały czas spływają.

- Nasze Stowarzyszenie działa aktywnie od kilku lat, ale w ostatnich dwóch latach zajmowaliśmy się pojedynczymi sprawami dotyczącymi np. mobbingu czy konfliktów personalnych. Kiedy nastał lockdown i wiadomo już było, że gospodarka szybko nie wróci do stanu sprzed koronawirusa, to właściwie z dnia na dzień nasza skrzynka facebookowa została zalana wiadomościami. Problemy zaczęły się już w marcu, kiedy zgłaszały się do nas osoby pracujące w restauracjach i w hotelach, które nie otrzymywały wynagrodzenia na czas - mówi Małgorzata Marczulewska, prezes Stowarzyszenia STOP Nieuczciwym Pracodawcom.

Brak wypłaty, dyscyplinarka bez powodu

Nikogo nie zdziwi, że najwięcej skarg spływa od pracowników branż, które najbardziej ucierpiały w czasie pandemii. W marcu i w kwietniu najwięcej problemów generowała turystyka i gastronomia. W czerwcu więcej zgłoszeń dotyczyło takich branż jak przemysł czy transport. Zgłoszenia z pierwszego etapu pandemii dotyczyły najczęściej właśnie pracowników, których zakłady pracy zostały zamknięte. Mowa o restauracjach, barach, hotelach, biurach podróży. Dzwonili ludzie, którzy nie dostali wypłaty lub dostali tylko część. Zdarzały się historie, że np. szef zamknął firmę i przestał odbierać telefon. Zgłoszenia dotyczyły też wypowiedzeń wręczanych bezpodstawnie, także tych dyscyplinarnych.

Jak zaznacza, choć w czerwcu zgłoszeń od pracowników hoteli czy restauracji było mniej, to pogorszyła się sytuacja w branży transportowej. Pracownicy nie otrzymali wynagrodzeń. Są też telefony od pracowników, którym nie udzielono urlopu czy też zaproponowano im nowe umowy z mocno obniżonym wynagrodzeniem.  

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.
zbyszko 2020-06-25 15:23:24

Jestem ciekawy kiedy się ktoś zajmie naruszaniem praw pracowniczym w firmie Milmex w Sosnowcu?! Od paru lat niepełnosprawne osoby pracują tutaj bez wynagrodzenia, a prezesie skutecznie unikają odpowiedzialności prawnej. Jesteśmy na skraju wyczerpania, nie mamy za co życ!!!!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.